Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Suplementacja kwasami omega – potrzebna czy niepotrzebna?

witamina D

Kwasy omega znajdują się w wielu suplementach diety. Obecnie są one jednymi z najczęściej wybieranych preparatów ze względu na swoje szerokie zastosowanie. Omega 3, 6 i 9 należą do kwasów tłuszczowych, które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

To kwasy nienasycone, których nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć. Z tego względu zalecane jest spożywanie produktów, które posiadają kwasy omega w składzie, a także suplementacja kwasami omega.

Omega 3, 6 i 9 – charakterystyka

Kwasy omega 3 nazywane są Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi. Zaliczamy do nich kwas ALA, EPA i DHA. Pierwszy z nich znajduje się w produktach roślinnych np.: oleju lnianym czy orzechach. Dwa pozostałe kwasy omega 3 znajdziemy natomiast w produktach zwierzęcych, głównie tłustych rybach morskich. Jaka jest ich rola? Kwasy omega 3 poprawiają pracę układu sercowo-naczyniowego, zmniejszają ryzyko powstawania pewnej grupy nowotworów czy też chronią przed chorobą Alzheimera.

Kwasy omega 6 znajdują się natomiast w produktach takich jak jajka, czerwone mięso, olej słonecznikowy, orzechy itp. To kwasy takie jak LA, GLA i AA. W szczególności ten drugi jest dla nas bardzo ważny, ponieważ obniża ciśnienie krwi oraz poprawia stan skóry. Jednak z kwasami omega 6 należy uważać, bo w zbyt dużych ilościach mają negatywny wpływ na nasze zdrowie. Kwas omega 9 to jeden z najmniej popularnych kwasów tłuszczowych z rodziny omega. Jego głównym przedstawicielem jest kwas oleinowy, który znajduje się w oliwie z oliwek, orzechach lub awokado. Kwasy omega 9 obniżają całkowity cholesterol, a także zmniejszają ryzyko zachorowalności na miażdżycę.

Suplementacja kwasami omega

Suplementacja kwasami omega nie jest wymagana przy zróżnicowanej diecie. Jednak może ona utrzymać nas w dobrym zdrowiu i samopoczuciu, więc co jakiś czas nie zaszkodzi sięgnąć po odpowiedni preparat. W tym wypadku wystarczy suplement wyłącznie z omega 3. Dlaczego? Obecnie w naszej diecie równowaga pomiędzy kwasami omega 3 i omega 6 jest zaburzona. Spożywamy o wiele więcej składników z omega 6, co sprawia, że jesteśmy bardziej narażeni na choroby serca, stany zapalne czy artretyzm. Dostarczenie do organizmu większej ilości omega 3 pomoże w przeciwdziałaniu tym chorobom. Jednym z suplementów bogatych w kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3 jest Olimp Gold Omega 3 Sport Edition.

Co więcej, do diety powinniśmy wprowadzić więcej tłustych ryb oraz olej lniany. Takie działania wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie. Jeśli szukasz odpowiedniego suplementu z omega 3, odwiedź ranking odżywek www.jaka-odzywka.pl, w którym znajdują się preparaty, a także opinie na ich temat, które pomagają w wyborze najlepszego produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja kwasami omega – potrzebna czy niepotrzebna?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0