Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta South Beach

Dieta South Beach

Obecnie znanych jest wiele diet, które można stosować w celu osiągnięcia upragnionej sylwetki, jedną z bardziej interesujących, a jednocześnie przyjemnych i łatwych jest dieta South Beach, czyli dieta plaż południa. Dieta South Beach opracowana została przez amerykańskiego lekarza Arthura Agatstona. Dr Agatson, kardiolog starał się nie tyle o opracowanie diety skutecznej, smacznej a jednocześnie zdrowej i nieszkodliwej dla organizmu. Zasady diety South Beach opierają się na ograniczeniu jedzenia przetworzonych węglowodanów oraz tłuszczów nasyconych i zwiększeniu spożycia białek i węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym.

Dieta South Beach przebiega w trzech etapach.

Etap pierwszy diety South Beach.

Etap pierwszy to rygorystyczny początek, ale pozwala na szybkie osiągnięcie pierwszych efektów. Czas trwania pierwszego etapu to 14 dni. W pierwszym etapie diety South Beach zakazane jest spożywanie kofeiny i alkoholu, wskazane jest natomiast spożywanie takich produktów, które posiadają niski indeks glikemiczny. Należy całkowicie wyeliminować pieczywo, słodycze, ziemniaki, a nawet owoce, które może nie są kaloryczne, ale zawierają sporo cukrów. Zamiast tego przez 14 dni polecane jest chude mięso, ryby, sery, jajka oraz warzywa.

Etap drugi diety South Beach.

Następny etap South Beach różni się od poprzedniego pod wieloma względami. Zasadniczą różnicą jest nieograniczony czas jego trwania, etap ten kończy się kiedy osiągnięty zostanie zaplanowany poziom wagi. W etapie tym do diety można powoli wprowadzać węglowodany, w tym produkty pełnoziarniste oraz owoce. Aby uniknąć gwałtownego skoku wagi zalecane jest jednak aby, węglowodany do diety wprowadzać małymi krokami. Najlepiej zacząć od np. jednego owocu i kromki chleba pełnoziarnistego dziennie. Nadal jednak nie wolno spożywać produktów z białej mąki, białego ryżu czy typowych słodyczy. Ważne jest również aby nie spożywać potraw bardzo tłustych.

Etap trzeci diety South Beach.

Etap trzeci diety jest to najprostszy i najprzyjemniejszy etap diety South Beach. Tak samo jako w przypadku etapu drugiego,  faza ta nie ma ograniczeń czasowych, z powodzeniem może trwać przez całe życie. Etap trzeci nie zawiera wytycznych dotyczących produktów, które należy całkiem wyeliminować, jednak trzeba zawsze zwracać uwagę na indeks glikemiczny spożywanych posiłków. Maksymalna jego wartość w posiłku nie może być wyższa niż 60. Jeżeli zdarzy się pojedynczy posiłek mający wyższy indeks glikemiczny, wiąże się to z konieczności późniejszego spożywania produktów o możliwie niskim indeksie. Etap trzeci diety South Beach nie jest więc typową fazą programu odchudzającego, a sposobem na zdrowe odżywianie.

Efekty stosowania diety South Beach, czyli ile można schudnąć?

Prawie każdy ma inne potrzeby, jednym wystarczy kilka kilogramów, a inni potrzebują schudnąć dosłownie kilkadziesiąt kilogramów. Dieta South Beach może być rozwiązaniem praktycznie dla wszystkich ponieważ umożliwia schudnąć o taką ilość kilogramów, jaką zaplanowano. Wszystko zależy od długości jej trwania oraz od naszego zaangażowania. Ponadto dieta South Beach jest zdrowa dla naszego organizmu. Jak wynika z badań klinicznych, dieta South Beach jest pomocna, w obniżaniu poziomu cholesterolu, poza tym wyraźnie obniża ryzyko zachorowania na wszelkie schorzenia układu sercowo-naczyniowego. Stosowana dokładnie w zgodzie z zaleceniami dieta plaż południowych nie daje efektu jo-jo.

1 komentarz
  1. Karola25 napisał(a):

    Jedna z lepszych diet jakie stosowałam! Polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta South Beach

Artykuł przeczytasz w: 2 min
1