Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Ćwiczenia na płaski brzuch

ćwiczenia na brzuch

Co innego może dodać urody jak nie płaski, wyrzeźbiony brzuszek? Kobiety dbające o atrakcyjność nie powinny zapominać o jego kluczowej roli w zarysie całej sylwetki. Mężczyzna z charakterystycznymi ‚cegiełkami’ to nadal rzadki widok na plaży czy na basenie. Kształt brzucha, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, odgrywa ważną rolę w naszych zmaganiach o piękną sylwetkę. Co należy zatem robić, by brzuch stał się powodem do dumy?
Ćwiczenia na brzuch mogą być wykonywane zarówno w domu jak i na siłowni. Ważną rzeczą o jakiej należy pamiętać jest systematyczność i zaangażowanie. Druga sprawa to zbilansowana dieta – bez niej nawet intensywne ćwiczenia wykonywane zgodnie z dobrym planem treningowym nie przyniosą rezultatów. Ciężką pracą uzyskamy twarde, mocne i rozbudowane mięśnie brzucha – tyle, że niewidoczne spod warstwy tłuszczu. Częstym błędem ćwiczeniowym są zbyt częste treningi. Przepracowane, niezregenerowane mięśnie nie będą się rozwijać. Dla zapewnienia odpoczynku należy ustalić odpowiednie okresy regeneracyjne:
– trening niskiej intensywności – 2 dni,
– ćwiczenia średniej intensywności – 3 dni,
– ćwiczenia o dużym zaawansowaniu – 4 dni
Okres przerwy w treningach mięśni brzucha utrzyma dobrą kondycję i da im czas na zregenerowanie się. Każdy trening powinien być starannie zaplanowany. To w jaki sposób będziemy ćwiczyć będzie miało również wpływ na uzyskane efekty. Po pierwsze ważne jest, by ćwiczenia mięśni brzucha zostały poprzedzone ćwiczeniami rozgrzewającymi, w których wykorzystywany jest dolny odcinek grzbietu. Można tu wymienić przysiady, podrzuty, zarzuty na klatkę piersiową (mięśnie brzucha stają sie stabilizatorami tułowia).

Ćwiczenia na płaski brzuch:

1. Nożyce
Leżymy na plecach – ręce ułożone wzdłuż ciała. Nogi podnosimy na 10-15 cm nad ziemię. Rozróżnia się dwa rodzaje nożyc
Pionowe – nogi podnosimy równocześnie w górę i w dół – bez dotykania do ziemi. Jest to prostsze ćwiczenie brzucha niż nożyce pionowe. Tutaj wymachy nóg wykonywane są w prawo i lewo tak by nogi krzyżowały się w kostkach. Noga przy mijaniu się z dugą raz jest powyżej niej, drugi raz odwrotnie.

2.Brzuszki
Brzuszki polegają na podnoszeniu tułowia od leżenia do siadu prostego lub do skłonu w przód. Wykonuje się je z lekko ugiętymi kolanami lub na wyprostowanych nogach. Rozróżnia się dwa rodzaje brzuszków:
ZWYKŁE – tułów podnosimy tak by tworzył kąt prosty z nogami lub przy prostych nogach, by dotknąć głową kolan, a rękami stóp.
SKOŚNE – podnosimy się tak, aby dotknąć prawym łokciem ziemi za lewym kolanem, a następnie na odwrót.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczenia na płaski brzuch

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0