Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Ćwicz na zdrowie

trening

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać o pozytywnym wpływie aktywności fizycznej na zdrowie. Ćwiczenia odchudzające, fitness, basen i siłownia to tylko niektóre propozycje na zachowanie dobrej formy oraz poprawienie nie tylko naszego wyglądu i sylwetki, ale także samopoczucia.

Większość ludzi, chciałaby zapewne móc pochwalić się szczupłą sylwetką, niestety wielu cierpi na mniej lub bardziej zaawansowaną nadwagę czy otyłość. W takim wypadku oczywiście pierwszą reakcją jest przejście na odpowiednio dobraną i zbilansowaną dietę. Zmiana odżywiania daje już dużą możliwość zgubienia kilogramów. Jednakże dopiero połączenie zdrowego menu z aktywnością fizyczną, da nam możliwość na szybsze chudnięcie  i bardziej kompleksowe podejście do całego procesu gubienia zbędnych kilogramów.

Odpowiednie ćwiczenia odchudzające, zdaniem wielu dietetyków, trenerów, a nawet naukowców, wpływają pozytywnie nie tylko na sylwetkę, ale również na samopoczucie. Podejmowana aktywność nie musi być wyczerpująca i forsowna, ażeby przynosiła efekty, wręcz przeciwnie. Kluczem do sukcesu są ćwiczenia i zajęcia dostosowane do naszych możliwości i preferencji. Głównym wyznacznikiem ich skuteczności jest systematyka i regularność wykonywania. Nie wystarczy zatem iść na zajęcia do klubu fitness, na siłownię czy basen raz w miesiącu, nawet na kilka godzin. Zdecydowanie lepiej będzie spędzić tam godzinę dwa razy w tygodniu, niż kilka godzin naraz jeden dzień w miesiącu. Należy uważać również na to, aby się nie forsować i w konsekwencji nie przećwiczyć. Prowadzi to bowiem  do spadku regularności ćwiczeń, a to nie sprzyja redukowaniu tkanki tłuszczowej.

Zatem jeśli faktycznie zależy nam na zdrowym i w miarę szybkim zrzuceniu zbędnych kilogramów, to najlepiej będzie jeśli połączymy dietę z szeroko rozumianym sportem i aktywnością fizyczną. Podczas odchudzania istotne jest, by zwrócić uwagę na to, czy nie tracimy kilogramów zbyt szybko. Taka sytuacja jest groźna dla organizmu, dlatego dobrze zadbać o równowagę pomiędzy dietą, a ćwiczeniami. Ponadto, zbyt nagłe tracenie na wadze może być objawem wielu chorób, zatem jeśli zaczniemy zauważać, że tempo chudnięcia jest nieadekwatne do podejmowanego wysiłku i stosowania diety, lepiej zasięgnąć opinii odpowiedniego specjalisty. Tyczy się to zarówno zbyt szybkiego, jak i zbyt wolnego tempa zrzucania wagi.

Artykuł powstał we współpracy z przychodnią Medica2000 z Warszawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwicz na zdrowie

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0