Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

5 złotych zasad – jak oczyścić organizm z toksyn

oczyszczenie organizmu z toksyn

Wysokokaloryczne, obfitujące w cukry proste oraz tłuszcze zwierzęce potrawy przyczyniają się do gromadzenia w organizmie toksyn, które zanieczyszczają ustrój człowieka, zaburzają jego funkcjonowanie, pogarszają samopoczucie, wpływają niekorzystanie na wygląd skóry, stan włosów oraz paznokci, a tym samym przyśpieszają procesy starzenia się. Po okresie zimy warto zadbać o siebie, zmienić nawyki żywieniowe, styl życia i wykonać kurację oczyszczającą.

Zasada 1 – nie stosuj głodówek, zmień swoje nawyki żywieniowe!

Jeżeli nie dostarczamy do organizmu odpowiedniej ilości energii oraz składników odżywczych nasz ustrój zaczyna pracować na niewłaściwym poziomie i pojawiają się liczne dolegliwości, takie jak bóle głowy, osłabienie, uczucie zmęczenia oraz rozdrażnienie. Dzieje się tak w przypadku głodówki, która przede wszystkim należy do najgorszych sposobów odchudzania. Aby oczyścić swój organizm z toksyn należy zmodyfikować dietę, zacząć jeść regularnie 4-5 posiłków w ciągu dnia, co 3-4 godziny, zaczynając dzień od śniadania w pierwszej godzinie po wstaniu z łóżka i kończąc na kolacji najpóźniej 2-3  godziny przed snem.

Zasada 2 – poranne oczyszczanie

Bezpośrednio po wstaniu z łóżka warto zmobilizować swój organizm do pracy i usprawnić pracę przewodu pokarmowego. W tym celu rano zaleca się wykonać 10 przysiadów, co pobudzi funkcjonowanie jelit i wypić na czczo pół szklanki przegotowanej, letniej wody z sokiem z świeżo wyciśniętej cytryny, pomarańczy lub jabłka. Zamiast soku do wody można dodać łyżkę octu jabłkowego, który usuwa toksyny z organizmu. Produkty te zawierają dużo witaminy C, która jako naturalny antyoksydant niweluje wolne rodniki tlenowe. Do wody zamiast soku lub octu można również dodać łyżeczkę miodu.

Zasada 3 – soki warzywne i owocowe usuwają toksyny z organizmu

Codziennie zaleca się pić, najlepiej świeżo wyciśnięte lub zmiksowane za pomocą miksera lub blednera soki.  Szczególnie poleca się przygotowywać je z warzyw, ponieważ zawierają mniej cukrów prostych niż owoce. Najcenniejszymi warzywami, z których warto sporządzać koktajle są z natka pietruszki, seler, szpinak, brokuł, marchew, pomidor oraz cukinia, aby wzmocnić smak koktajlu warzywnego można dodać do niego sok z cytryny lub jabłko. Z kolei wśród owoców należy wybierać między innymi pomarańcze, kiwi, jabłka, melony, banany, mango oraz maliny, truskawki, borówki  i inne owoce jagodowe(poza sezonem mrożone). Można stosować także przyprawy i zioła takie jak cynamon, kolendra, bazylia, imbir lub chili.

Zasada 4 – zwiększ podaż błonnika pokarmowego w diecie

Dorosły człowiek, jeżeli nie ma żadnych przeciwskazań powinien wraz z produktami spożywczymi dostarczać każdego dnia 25-40 g błonnika. Poprawia on perystaltykę jelit, ma działanie odtruwające, a tym samym oczyszcza jelita z toksyn i usprawnia ich wydalanie, a także przyśpiesza przemianę materii.  Szczególnie poleca się zjadać takie produkty jak: gruboziarniste kasze (szczególnie jaglana), ryż brązowy, pieczywo oraz makarony razowe, płatki wielozbożowe (najlepiej owsiane), a także orzechy i nasiona (garść dziennie).

Bardzo dobre efekty daje siemię lniane, wystarczy łyżeczkę siemienia wsypać do szklanki, zalać je gorącą wodą, odczekać kilka minut i następnie wypić. Doskonale nawilża ono przewód pokarmowy, pooprawia pracę jelit i działa osłonowo na żołądek.

Zasada 5 – wypijaj odpowiednią ilość wody

Woda jest ona głównym czynnikiem, który doskonale usuwa z organizmu nagromadzone toksyny. Każdego dnia powinniśmy wypijać 1,5-2 l wody, a przy wzmożonych wysiłku fizycznym oraz w bardzo upalne dni nawet więcej!

Wybierając wodę do picia powinniśmy się kierować potrzebami naszego organizmu, ponieważ jest wzbogacana w wiele składników odżywczych. Na przykład osoby z wysokim ciśnieniem powinny wybierać wody niskosodowe, a sportowcy podczas treningu napoje izotoniczne. Jeżeli jesteśmy zdrowi wybierajmy wody mineralne, gazowane lub niegazowane. Te pierwsze nie są zalecane u osób zmagających się ze wzdęciami lub zgagą. Zawartość składników mineralnych w wodzie powinna wynosić przynajmniej 1000 mg/l.


Autor: mgr Izabela Auszadniczek, dietetyk, koordynator projektu VivaLaVita i eDIETpro

www.vivalavita.pl

6 komentarzy
  1. Annek napisał(a):

    Może ktoś bedzie zainteresowany – u mnie rewelacyjnie sprawdziły się produkty coral club. Naturalne, co ważne, przynajmniej dla mnie 😉 Po kuracji zgubiłam kilka kg, chyba z 7, ale co ważniejsze – czuję się WSPANIALE!

  2. Barbara napisał(a):

    Co to jest coral club?

  3. Madzia napisał(a):

    W moim przypadku na oczyszczenie jelit z tego całego szlamu i toksyn znakomicie sprawdził się Błonnik Primvitalny. A powiem, że dodatkowo, że odzyskałam energię, zapał do pracy, czystą cerę i rewelacyjne samopoczucie – to jeszcze schudłam upragnione 5 kg bez efektu jojo. Najważniejsze, że nie musiałam się męczyć jakimiś forsownymi dietami cud – a pije tylko dwa razy dziennie po 6 gram Błonnik Primvitalnego z wodą i efekty rewelacyjne.

  4. Klara napisał(a):

    Dzięki temu artykułowi oczyściłam swoje jelita w kilka tygodni. Pozbyłam się kilka kilogramów złogów, które zalegały w moich jelitach. Namówiła mnie do tego koleżanka, której lekarz powiedział, że należy oczyszczać organizm z toksyn regularnie co kilka tygodni. Pozostaje pytanie jak oczyścić jelita? Wydaje mi się, że w ten sam sposób co ogólnie cały organizm.

    • Weronika napisał(a):

      Jelita oczyścisz również dzięki błonnikowi. Jedz go dużo. Znajduje się w owocach, warzywach oraz produktach zbożowych.

  5. ewelina napisał(a):

    Nie łatwo jest oczyścić organizm z toksyn.
    Próbowałam różnych metod, ale najlepszą okazała się Colo Vada Plus 🙂
    Suplementy diety , które pomogły mi wrócić do zdrowgo, czystego trybu życia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 złotych zasad – jak oczyścić organizm z toksyn

Artykuł przeczytasz w: 3 min
6