Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta bananowa

dieta bananowa

Dieta przywędrowała do Europy ze wschodu, a do dokładnie z Japonii.  Jej twórcą było małżeństwo z Tokio – Sumiko oraz Hitoshi Watanabe, których książka stała się prawdziwym hitem nie tylko w ich kraju, ale również i na świecie. Warto dodać również, że znana japońska śpiewaczka operowa Kumiko Mori przyznała się publicznie, że dzięki diecie bananowej schudła aż 7 kilogramów. Zaletami tej diety jest niewątpliwie jej prostota i niewielki koszt. Całość polega oczywiście na spożywaniu w większości bananów, jednak wyróżniamy jej 3 warianty:

  • 3 dniowa dieta bananowa – plan żywieniowy trwa tutaj tylko 3 dni. Założeniem jest by jeść trzy banany oraz wypijać trzy szklanki mleka i dwa litry wody mineralnej w ciągu doby. Twórcy diety twierdzą, że w taki sposób można zrzucić nawet 3 kilogramy.
  • 7 dniowa dieta bananowa – analogicznie do wcześniejszej opcji, z tym że dieta trwa równo tydzień. Wszystko polega na spożywaniu posiłku zawierającego banany i płatki owsiane, ale trzy razy dziennie. Każda porcja powinna być przyrządzona wg schematu: pokrojoną połówkę banana mieszamy z 3 łyżkami płatków owsianych oraz łyżką miodu i szklanką jogurtu naturalnego (bez cukru) lub maślanki. Dodatkowo trzeba pamiętać, by wypijać 1,5 litra wody na dobę, a w przerwach między posiłkami jeść jabłka (maksymalnie dwa dziennie). Jedząc tak przez tydzień chudniemy.
  • Miesięczna dieta bananowa – ten wariant różnie się trochę od pozostałych. Podstawą jest tutaj jedzenie „bananowych” śniadań, czyli – jednego dużego banana oraz szklanki wody mineralnej. Kolejne posiłki komponujemy we własnym zakresie. Jedynym zastrzeżeniem jest wykluczenie z diety słodyczy i alkoholu oraz ograniczenie nabiału. Nagrodą za poświecenie będzie spadek wagi ciała nawet do 7 kilogramów!

Skuteczność diety bananowej

Na czym zatem polega skuteczność diety bananowej? Nie ma wątpliwości co do zdrowotnych aspektów jedzenia tych owoców. Są one bogatym źródłem wielu ważnych witamin (np. B i C) oraz mikroelementów i minerałów, głównie potasu, cynku, magnezu, czy żelaza. Mimo, iż banany są kaloryczne (ok. 100 kcal na 100 g), to po zjedzeniu owocu długo nie czujemy głodu. Dieta bananowa świetnie sprawdza się jako oczyszczenie organizmu z toksyn. Zawarte w miąższu bananów witaminy z grupy B odpowiadają za przemianę białka oraz tłuszczu. Zaś jej brak w organizmie objawia się nerwowością i złym nastrojem. Dieta bananowa przyśpiesza odnowę komórkową oraz usprawnia dotlenienie komórek naszego ciała.

Dieta bananowa efekty

Opinie na temat diety bananowej są różne. Należy pamiętać że dieta 3- i 7-dniowa nie dostarcza organizmowi wszystkich witamin i minerałów, zatem nie przekraczajmy okresu ich stosowania. Nie ma również żadnych naukowych dowód przemawiających za skutecznością diety, jednak miliony ludzi schudły za jej pomocą. Sporo wokół niej kontrowersji, głównie w kwestii utrzymania nowej wagi. Jedno jest pewne – jeśli lubimy banany i zamierzamy zgubić parę kilogramów to warto po nią sięgnąć, choćby na 3 lub 7 dni.

2 komentarze
  1. Basia napisał(a):

    Dieta bananowa jest całkiem ok! Czytałam o niej kiedyś w jakies prasie kobiecej i niby polecali. Powiem tak – cudów nie ma, ale kilka kilogramów można na niej zgubić 🙂

  2. Dominika napisał(a):

    Opinie o diecie bananowej są różne… Komu wierzyć? Działa czy nie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta bananowa

Artykuł przeczytasz w: 2 min
2