Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Motywacja a aktywność fizyczna

sport

Początek roku jest czasem, w którym stawiamy sobie różnorodne cele. Jednym z nich, u wielu osób, jest zwiększenie aktywności fizycznej, a co za tym idzie osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Niestety po kilku tygodniach motywacja spada i wtedy do gry wchodzą stare nawyki. Jednakże, aby móc cieszyć się sukcesem musimy wyjść ze swojej strefy komfortu i walczyć o nowe, lepsze „ja”.

Ludzie decydują się na uprawianie sportu z różnych przyczyn. Dla niektórych jest to rozwiązanie problemów ze zdrowiem, tuszą, dla innych doskonała frajda i pasja. Nie ważne, jaki ktoś ma cel, zawsze nadejdzie moment, kiedy zabraknie motywacji, aby podnieść się z kanapy i pójść na siłownię. Na szczęście jeden dzień bez treningu nie będzie miał wielkiego wpływu. Gorzej, gdy dzień staje się tygodniem, potem miesiącem, a następnie całym życiem.

Cel to podstawa

Kiedy braknie nam motywacji, warto przypomnieć sobie, dlaczego to robimy. Pożądanie osiągnięcia założonego celu jest mocnym stymulantem jeśli chodzi o aktywność fizyczną. Nie jest ważne, czy ćwiczymy, aby schudnąć, wyrzeźbić sylwetkę czy polepszyć zdrowie, chęć zmiany jest główną przyczyną naszych postępów.

Aby zapewnić sobie ciągłą motywację, ustawiaj małe cele, które możesz osiągnąć w krótkim czasie. Satysfakcja z małych sukcesów będzie pobudzać do pokonania kolejnych wyzwań. Jednocześnie nie zapominaj o głównym celu, który ustawiłeś dla siebie na początku, ponieważ jest on najważniejszym w całej przygodzie ze sportem.

Skupiaj się na samopoczuciu po treningu

Częste odwiedziny siłowni mają dużo zalet oprócz widocznego wpływu na sylwetkę. Podczas treningu organizm produkuje więcej hormonu endorfiny, która zwiększa poczucie szczęścia i zmniejsza ryzyko depresji. Dlatego po każdej sesji ćwiczeń mamy lepszy humor i odczuwamy motywację. Jednak każdy z nas jest inny i to co wpływa pozytywnie na inną osobę niekoniecznie sprawdzi się u nas.

Jeśli raz za razem jest ci ciężko zmotywować się do treningu lub po siłowni czujesz nieprzyjemne zmęczenie a nawet ból – zmień trening. Aktywność fizyczna nie oznacza tylko bieżnie i orbitrek na siłowni. Spróbuj różne rodzaje sportów, aby znaleźć ten, który przynosi ci najwięcej satysfakcji. Jedynie wtedy, kiedy będziesz czuł zadowolenie ze swojego treningu będziesz miał więcej motywacji, aby go kontynuować.

Planuj trening

Jeśli już zdecydowałeś się zacząć chodzić na siłownię, zaplanuj swoje ćwiczenia. Kiedy mamy wszystkie treningi rozpisane, torbę sportową przygotowaną, wyłączamy z procesu negatywne myśli i niechęć spowodowaną ilością pracy przed wyjściem.

Ważną kwestią jest wybranie stroju sportowego. Podczas treningu potrzebujemy czuć się jak najbardziej komfortowo, aby nie stracić motywacji po nieudanej sesji ćwiczeń. Odzież należy wybierać z materiałów syntetycznych oraz wykonanych według technologii Quick Dry, opracowanej przez polską markę odzieży sportowej Cunazone. Taka odzież szybko schnie i skutecznie odprowadza pot, zapewniając suchość skóry przez cały trening. Wiele osób ubiera jednak zwykłe bawełniane koszulki i spodnie lub legginsy. Nie jest to dobry wybór, ponieważ bawełna nie jest wystarczająca elastyczna, więc może przeszkadzać w wykonaniu skomplikowanych ćwiczeń.

Niewątpliwie sport ma ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie, dlatego coraz więcej osób zaczyna się interesować aktywnym trybem życia. Oczywiście zmiany w życiu wymagają dużo starań i siły woli. Chociaż jest dość trudno na co dzień szukać motywacji, aby dalej iść w dobrą stronę, wynik jest wart wysiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Motywacja a aktywność fizyczna

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0