Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Fitness dla mężczyzn – co wybrać?

siłownia

Fitness szturmem wdarł się do siłowni, a nawet doprowadził do powstania odrębnych instytucji, w których organizowane są tego typu zajęcia. Bezprecedensowo zrewolucjonizowało to podejście do aktywności fizycznej, która nigdy nie była tak popularna jak obecnie. Do niedawna zajęcia fitness gromadziły przede wszystkim płeć piękną. Kluby wyszły więc naprzeciw mężczyznom i rozszerzyły swoje oferty o bardziej atrakcyjne z ich punktu widzenia aktywności. Sprawdźmy, w jaki sposób panowie mogą spędzić czas na zajęciach fitness.

Ćwiczenia na maszynach i ciężarach mają mnóstwo zalet, jednak z czasem mogą i one się znudzić bądź też nie dawać takiej dawki satysfakcji, jaką pragniemy osiągnąć. Zajęcia fitness dla mężczyzn to z kolei okazja do poznania nowych sposobów pracy nad własnym ciałem i uruchomienia partii mięśni, o które ciężko zadbać podczas tradycyjnego treningu. Warto też mieć na uwadze, że programy ćwiczeń fitness układane są przez profesjonalistów, zakładają konkretne obciążenie i częstotliwość powtórzeń, przez co przynoszą optymalne efekty.

Rodzaje zajęć fitness dla mężczyzn

W zależności od wybranej siłowni czy klubu fitness, można zdecydować się na różne warianty zajęć. W ofercie pojawiają się zajęcia dedykowane wyłącznie mężczyznom, jak i te mieszane. Przykładowo, siłownia Total Fitness nie wyróżnia zajęć ze względu na płeć, jednak występują takie propozycje, które przypadną do gustu przede wszystkim męskiej części klientów. Bez wątpienia do takich należą Boks, Cycling, Cross czy Boot Camp. Podczas tego typu zajęć, aktywowane są różne partie mięśni, a co najważniejsze, różnorodność treningów sprzyja temu, aby wybrać taki, który będzie sprawiał przyjemność.

  • Boks jest sposobem na rozwijanie wytrzymałości, a także na poprawę kondycji, szybkości, równowagi oraz koordynacji ruchowej. Ponadto wspomaga utratę tkanki tłuszczowej i podnosi poziom endorfin oraz adrenaliny.
  • Cycling to z kolei zajęcia o charakterze wytrzymałościowym na specjalistycznych rowerkach stacjonarnych w rytm dobranej przez instruktora muzyki, co narzuca właściwe tempo.
  • Popularne treningi Cross cieszą się w ostatnim czasie ogromną popularnością. Wzmacniają kondycję i siłę mięśni poprzez ćwiczenia angażujące całe ciało. Do tego typu zajęć wykorzystywany jest ciężar własnego ciała, sztangi oraz inne przybory treningowe, które umożliwiają dobór obciążenia do każdego stopnia zaawansowania trenujących.
  • Boot Campy to czwarte spośród najchętniej wybieranych zajęć fitness przez mężczyzn. Z pozoru przypominają trening amerykańskich rekrutów, a w praktyce są niezwykle wymagającym treningiem, który wzmacnia niemal wszystkie partie mięśni.

Powyżej wspomniane aktywności to tylko przykłady. W rzeczywistości każdy mężczyzna może zdecydować się na udział w takich zajęciach, które będę odpowiadały jego upodobaniom. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby panowie udali się na trening energetycznej Zumby czy spalający tkankę tłuszczową BODYATTACK® Les Mills. Każde z tych zajęć z pewnością będą miały pozytywny wpływ nie tylko na sylwetkę, ale też ogólne samopoczucie. Przekonaj się sam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fitness dla mężczyzn – co wybrać?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0