Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta w walce z trądzikiem

trądzik

Trądzik dotyka ogromnej rzeszy ludzi na całym świecie. Zazwyczaj mamy do czynienia z tak zwanym trądzikiem młodzieńczym, który pojawia się w okresie pokwitania. Choroba ta wywoływana jest przez zmiany hormonalne i objawia się nieestetycznymi grudkami, zaskórnikami i krostami. Mniej więcej około dwudziestego roku życia powinna ona zostać w sposób naturalny złagodzona, jednak w wielu przypadkach przeobraża się w trądzik różowaty, dotykający również osób dorosłych.

Oczywistym jest, iż nikt z nas nie chce, aby trądzik uprzykrzał mu życie. Dlatego też odwiedzamy dermatologa, a następnie stosujemy wiele środków farmakologicznych, które mają wyeliminować chorobę. Jak się jednak okazuje, jest jeszcze coś, co może pomóc nam w walce z trądzikiem. Mowa o odpowiedniej diecie.

Co powinniśmy jeść?

Na początku należy jasno podkreślić, iż nie ma dowodów na to, że złe nawyki żywieniowe wywołują trądzik. Niemniej, odpowiednie zbilansowanie diety i wyeliminowanie z jadłospisu pewnych produktów może przyczynić się do złagodzenia dolegliwości, a także wspomóc ogólną terapię.

Co więc powinniśmy jeść? Lekarze specjaliści wskazują przede wszystkim na witaminy z grupy B, które zdecydowanie wspomagają proces leczenia. Witaminy B1, B2 i PP pozwalają nieco złagodzić wspomniane wcześniej zmiany skórne, sprawiają także, że naskórek jest odpowiednio odżywiony, co przekłada się między innymi na jego jędrność. Wspomniane witaminy znajdziemy przede wszystkim w jajkach, drobiu, ziemniakach i orzechach.

W walce z trądzikiem warto zaopatrzyć się również w błonnik, który wyróżnia się właściwościami oczyszczającymi. Brązowy ryż, maliny, jagody, groch, fasola, seler, czosnek, soja – to między innymi w tym produktach znajdziemy sporą ilość błonnika. Soja bogata jest także w cynk, dzięki któremu gojenie krost, zaskórników i grudek jest szybsze.

Czego nie powinniśmy jeść?

Dowiedzieliśmy się, co warto spożywać, dlatego teraz przyszła kolej na wskazanie, jakie produkty mogą należy wyeliminować, aby dieta pomagała skórze się odbudować.

Wskazać należy głównie na sól oraz ostre przyprawy, które nie tylko podrażniają żołądek, ale również odbijają się na kondycję naszej cery. Dermatolog zaleci więc, abyśmy znaleźli zamienniki soli, na przykład w postaci ziół.

Największym wrogiem w kontekście naszego zdrowia są tłuste potrawy, także w kontekście walki z trądzikiem. Warto więc ograniczyć spożywanie tego typu jedzenia na rzecz większej ilości warzyw oraz oliwy. Wspomnieć należy także o wszelkiego rodzaju produktach wysokoprzetworzonych, które zawierają konserwanty i sztuczne barwniki. Różnego rodzaju słodkie napoje, słodycze czy też innego typu niezdrowe przekąski powinny zostać przez nas poważnie zredukowanie. Negatywny wpływ wszelkich używek jest chyba bezdyskusyjny. Niszczą one cały organizm, nie tylko skórę.

To, co jemy i w jaki sposób to robimy w sposób bezpośredni przekłada się na kondycję naszej cery. Jest to istotne zwłaszcza w okresie zmagania się z chorobami skóry. Trądzik potrafi uprzykrzyć nam codzienne funkcjonowanie, dlatego powinniśmy robić wszystko, aby się go pozbyć. Dieta to pierwsza rzecz, o jakiej warto pomyśleć.

Źródła:

http://drkozicka.pl/medycyna-estetyczna/

http://bonavita.pl/najlepsza-dieta-na-tradzik-co-jesc-a-czego-nie-jesc

2 komentarze
  1. AsiaASAS napisał(a):

    U mnie pomogło zastosowanie suplementu z tradzik-off.pl . Moja sytuacja była koszmarna do tego stopnia że nie chciałam wychodzić z domu i pokazywać się ludziom. Na szczęście suplement zadziałał i teraz mam piękną czyściutką skórę

  2. Karolcia napisał(a):

    Ja również go stosowałam i działa rewelacyjnie nawet gdy trądzik obejmuje obszary całego ciała a nie tylko twarz. Polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta w walce z trądzikiem

Artykuł przeczytasz w: 2 min
2