Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

7 powodów, by jeść warzywa

warzywa

Według dietetyków, aby zachować zdrowie i energię przez cały dzień, powinniśmy pięć razy dziennie jeść warzywa i owoce. Wiele już na ten temat pojawiało się kampanii społecznych. Aby uświadomić sobie jak ważna jest ta zasada dla naszego zdrowia, ujęliśmy najważniejsze jej aspekty w 7 punktach:
1. Warzywa dostarczają naszemu organizmowi niezbędnego paliwa
Organizm ludzki potrzebuje wielu różnorodnych składników do sprawnego funkcjonowania, ale funkcję paliwa spełnia tylko glukoza. Bez wątpienia najlepszym źródłem glukozy są węglowodany zawarte w owocach i warzywach.
2. Dostarczają dużo błonnika
Warzywa i żywność z ziaren są bogatym źródłem błonnika. Szczególnie dużo znajdziesz go w kalafiorach, fasolce szparagowej i ziemniakach.
3. Zawierają znakomite roślinne białko
Odpowiednio zbilansowane produkty zawierające białko roślinne, nie będą ustępować białkom pochodzenia zwierzęcego.
4. Nie zawierają szkodliwych tłuszczów
Tłuszcze uważane za zdrowe dla serca to tłuszcze roślinne, w tym oliwa z oliwek czy olej lniany. Pomagają one w utrzymaniu niskiego stężenia cholesterolu we krwi, w przeciwieństwie do tłuszczy pochodzenia zwierzęcego.
5. Wspomagają odchudzanie
Fantastyczną informacją dla wszystkich odchudzających się jest fakt, że warzyw, które zawierają niewielkie ilości kalorii można jeść dużo.
6. Dostarczają najważniejszych składników odżywczych
Warzywa są bogatym źródłem wszystkich istotnych dla sprawnego funkcjonowania organizmu witamin, minerałów i soli mineralnych.
7. Zapobiegają wielu chorobom i pomagają je leczyć
Wiele witamin i minerałów można kupić w formie suplementów, często zapominamy, że witaminy i minerały przyjmowane w naturalnej formie są dużo lepiej przyswajane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

7 powodów, by jeść warzywa

Artykuł przeczytasz w: 1 min
0