Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Prawidłowa dieta

zdrowa dieta

Szukasz diety cud? Taka niestety istnieje. Wszystkie dotychczasowe, popularne diety niestety w mniejszym lub większym stopniu szkodzą organizmowi. To dlatego, że nie są dostosowane to stylu życia i potrzeb danej osoby. Jeżeli jesteś osobą, która pracuje fizycznie, to wybierając dietę niskobiałkową i pozbawioną węglowodanów narażasz się na utratę zdrowia. Z kolei pracownicy umysłowi powinni ograniczyć spożywanie posiłków bogatych w tłuszcze i cukry. Jednak jak dobrać zdrową dietę?

Zdrowa dieta

To w dużej mierze zależy od tego jaki styl życia prowadzisz. Jeżeli spędzasz połowę dnia siedząc przed komputerem, warto wybrać produkty „light” oraz te, które przyspieszają przemianę materii. W sklepach można znaleźć wiele serków, jogurtów a nawet wędlin, które – jak podaje producent — są niskotłuszczowe. Zanim jednak zdecydujemy się na któryś z nich, warto przeczytać etykietę i porównać zawartość tłuszczu z tą, jaką posiadają zwykłe produkty. Może się okazać, że pomiędzy nimi nie ma tak naprawdę żadnej różnicy. Poza tym warto spożywać pokarmy bogate w błonnik, który sprawią, że poczujemy się najedzeni i pomogą usuwać resztki przemiany materii z naszego organizmu. Ten składnik występuje w różnego rodzaju płatkach wielozbożowych, kaszach, suszonych i surowych owocach oraz warzywach. Błonnik można też znaleźć w produktach takich jak suplementy diety na odchudzanie, w których wykorzystywane jest jego działanie przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej.

Skuteczna dieta

Osoby pracujące fizycznie nie powinny całkowicie rezygnować z posiłków zawierających węglowodany. To one dostarczają mięśniom energię niezbędną do wykonania pracy. Jednak chcąc schudnąć, należy ograniczyć spożycie białego pieczywa, makaronu oraz ryżu. Przede wszystkim dlatego, że są bogate w węglowodany złożone, które przez zwiększenie poziomu glukozy we krwi, wzmagają nasz apetyt. Za prawidłową pracę mięśni odpowiada też białko. Jego największą dawkę znajdziecie w produktach takich jak jajka, mięso czy owoce morza. Osoby pracujące fizycznie powinny jednak unikać tłustych pokarmów, które podnoszą stężenie cukru we krwi i powodują, ze czujemy się senni i mamy mniej siły do wykonywania powierzonych nam obowiązków.

Skuteczna dieta, to taka która odpowiada rodzajowi pracy jaki wykonujemy oraz temu jaki prowadzimy styl życia, a nie tę, która w danym momencie jest „na topie”. To, że stosuje ją wiele osób nie oznacza, że nie wpłynie negatywnie na wasze zdrowie. Pamiętaj, przy planowaniu codziennych posiłków należy przede wszystkim kierować się zdrowym rozsądkiem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prawidłowa dieta

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0