Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta baletnicy – efekty, jadłospis i zasady

dieta baletnicy

„Dieta cud” jest bardzo często krytykowana przez lekarzy i dietetyków jako przede wszystkim nieskuteczna i powodująca poważne uszczerbki na zdrowiu. Dlatego też nie zaleca się na nią stawiać i z niej korzystać. Ci sami zalecają stawianie na ćwiczenia fizyczne oraz zrównoważone odżywianie, które daje dobre efekty długoterminowe i sprawdza się w swojej roli naprawdę dobrze. Co jednak w przypadku, gdy chodzi o dietę baletnicy? Czy może być one skuteczna? Przekonajmy się.

Baletnica większości osób kojarzy się z bardzo szczupłą kobietą. Wiele kobiet chcąc wyglądać tak samo decyduje się na stosowanie diety baletnicy, która ma doprowadzić do takiej samej sylwetki.

Dieta baletnicy, czyli jak szybko schudnąć?

Według wielu źródeł ma ona doprowadzić do schudnięcia 10 kg w 10 dni. Dieta jest zatem bardzo mocno polecana wszystkim osobom, którym zależy przede wszystkim na bardzo szybkim zrzuceniu masy ciała. Osobom, które nie są przygotowane na żmudny proces utraty wagi poprzez ćwiczenia i zmianę swojego sposobu żywienia.

Dieta baletnicy trwa jedynie przez 10 dni, ale jest bardzo restrykcyjna. Jej główny cel to bowiem jak najszybsza utrata wagi u osoby, która się na tę dietę zdecyduje. Taka dieta może doprowadzić do niedoborów składników odżywczych oraz negatywnych skutków dla organizmu.

Dieta baletnicy przykładowy jadłospis

Wariant I:

Pierwszy wariant jadłospisu diety zakłada następujące produkty żywieniowe:

  • 1-2 dzień – spożywana jest jedynie woda w ilości nieprzekraczającej 1 litra dziennie
  • 3-4 dzień – spożywany jest 2x ser biały. Należy zdecydować się na odtłuszczony, homogenizowany, 1 jogurt naturalny oraz płyny w ilości do 2,5 litra na dzień.
  • 5-6 dzień – maksymalnie 11 sztuk gotowanych na parze ziemniaków (ok. 3 na raz) oraz płyny w ilości do 3 litrów na dzień
  • 7-8 dzień – maksymalnie 0,5 kg chudego mięsa drobiowego i płyny w ilości do 2,5 litra na dzień
  • 9-10 – jedynie zielone warzywa oraz pomidory bez ograniczeń.

Wariant II:

Zakłada on spożywanie w ciągu dnia jedynie jednego z poniższych produktów: woda, jabłko, grejpfrut, jajka, mleko, szparagi, sałata, seler, chude mięso, migdały.

Dieta baletnicy – efekty

Efekty diety baletnicy, tak rygorystycznego programu żywieniowego to przede wszystkim bardzo wyraźny spadek masy ciała i zrzucenie kilogramów w naprawdę krótkim czasie. Stosowanie diety może dać tym samym dobre rezultaty, jednak nie na długi czas. W przypadku diety baletnicy występuje tak zwany efekt jo-jo. Już od razu skończeniu diety pojawiają się napady głodu, które powodują przyjmowanie zbyt dużej ilości pokarmów. To prowadzi do nagłego wzrostu wagi. Wielu użytkowników for ocenia efekty diety baletnicy jako bardzo znikome.

Dieta baletnicy – zagrożenia

Dieta opiera się o 10 dniową głodówkę, która powoduje, że organizm traci minerały, witaminy i składniki odżywcze. Podczas diety mogą występować zawroty głowy oraz bardzo silne uczucie zmęczenia. Dieta może zatem prowadzić do naprawdę mocnego wyczerpania organizmu. Z tego też powodu po jej zakończeniu występują bardzo silne napady głodu, spowodowane właśnie tym, że w trakcie diety baletnicy brakowało wszystkich składników odżywczych.

Czy warto skorzystać z diety baletnicy?

Sama dieta baletnicy mimo, że pozwala faktycznie schudnąć to na dłuższą metę nie ma sensu. Po niej następuje bowiem nagły wzrost wagi. Jest to również bardzo niebezpieczna dla zdrowia dieta, która może prowadzić do bardzo silnego zmęczenia i wyczerpania organizmu osoby, która zdecyduje się na stosowanie jej. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest postawienie na zrównoważony plan żywieniowy, który da lepsze rezultaty i pozwoli faktycznie schudnąć na dłuższą metę. Dzięki niemu zrzucanie wagi będzie również w pełni bezpieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta baletnicy – efekty, jadłospis i zasady

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0