Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Ćwiczenia i dieta to za mało? Jak jeszcze uzyskać płaski brzuch?

odchudzanie

Niektórzy mają wrażenie, że mimo ćwiczeń i lekkostrawnej diety ciągle nie mogą zrzucić wagi. Nawet jeśli ogólnie są zadowoleni z postępów, to myśl o pokazaniu się w kostiumie kąpielowym jest dla nich przykra. Powód? Wciąż wystający brzuch.

Czy na pewno właściwa dieta?

Na temat diet i ćwiczeń skutecznych na tłuszcz na brzuchu napisano już chyba wszystko. Mimo to wciąż niektórzy nieświadomie torpedują swoje szanse na osiągnięcie idealnej sylwetki. Pamiętaj, że:

  • nieregularne posiłki doprowadzają do tego, że organizm musi magazynować tłuszcz w okolicy brzucha – na wypadek głodu; jedz co 3 godziny, by uniknąć takiej sytuacji,
  • bardzo obfite posiłki, nawet jeśli rzadkie, doprowadzają do rozciągnięcia żołądka i pełnego kształtu brzucha,
  • niektórzy myślą, że odżywiają się zdrowo, bo stosują np. dietę wegańską czy bezglutenową. Jednak w ich diecie jest za dużo kalorii lub produktów ciężkostrawnych, jak np. warzyw strączkowych i orzechów. Inni jedzą za dużo cukru w formie daktyli czy innych owoców i o tym nie wiedzą. Również słynny olej kokosowy wbrew obiegowej opinii nie odchudza, a wręcz przeciwnie – zawiera prawie 900 kcal i ma skład odżywczy bardzo podobny do smalcu i tłuszczu wołowego. Tak wynika z badań American Heart Association (AHA).

Czy próbowałeś już tych aktywności?

Jedni w celu osiągnięcia płaskiego brzucha ćwiczą tylko brzuszki. Inni chodzą lub biegają, ale nie skupiają się na brzuchu. Oba podejścia mogą być błędne. Warto łączyć ćwiczenia cardio z tymi skupionymi na okolicach brzucha. Same brzuszki ćwiczą tylko niektóre mięśnie i nie są to te odpowiedzialne za „oponkę”.

Warto wiedzieć, że odpowiednio dobrany trening może całkowicie odmienić sylwetkę. Często tak dzieje się u osób, które zaczynają intensywnie trenować jogę – ich sylwetka nabiera całkiem innych proporcji niż wcześniej. Nawet jeśli nie chcesz ćwiczyć z trenerem osobistym, zapisz się na jedną lekcję. Może się okazać, że dotychczas ćwiczyłeś w sposób, który nie służy Twojej sylwetce.

Mniej znane powody, dla których brzuch jest wystający

Na koniec trzeba przyjrzeć się mniej oczywistym powodom, dla których brzuch może nie być idealny. Niektórzy mają naturalną skłonność do gazów i wzdęć. Gorzej trawią, a przez to ich brzuch po posiłku długo jest wzdęty. Takie osoby często po obiedzie mają wrażenie, że spodnie zrobiły się na nich za ciasne. W takim wypadku można sięgać po środki na wzdęcia, takie jak Espumisan. Jest bezpieczny i może być stosowany nawet kilka razy dziennie. Jeśli objawy tego typu zdarzają się codziennie, warto sprawdzić dietę pod kątem alergii pokarmowych (np. niektórzy nie tolerują laktozy, przez co po obiedzie czy kawie z mlekiem zawsze męczą ich sensacje żołądkowe i uczucie rozdymania).

Jeśli żadne ćwiczenia i najbardziej rygorystyczne diety nie przynoszą efektu, można poszukać przyczyny w psychice. Udowodniono, że w wyniku stresu tłuszcz intensywniej gromadzi się właśnie w brzusznej części tułowia. Tkanka tłuszczowa gromadzi się też intensywniej w przypadku osób, które mało śpią. Ci, którzy są zestresowani i ciepią na bezsenność, mogą więc mieć wystający brzuch, nawet jeśli obiektywnie jedzą mało. Trzeba też pamiętać, że np. w czasie menopauzy odkładanie się tłuszczu na brzuchu jest normalne.

1 komentarz
  1. Patka pisze:

    Mi na gazy w brzuchu najlepiej pomaga esputicon – tańszy od espumisanu, a ma o wiele lepszy skład. Po nim faktycznie brzuch jest płaski 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczenia i dieta to za mało? Jak jeszcze uzyskać płaski brzuch?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
1