Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Żyj długo i… zdrowo. Zacznij już teraz!

endorfiny
Średnia długość życia wzrasta każdego roku, wynosząc u kobiet około 80 lat zaś u mężczyzn 5 lat mniej. Jeśli chcesz żyć dłużej zastosuj się do poniższych porad. Te opinie można wyczytać w wielu periodykach na temat zdrowia, lecz są one wynikiem badań prowadzonych w tym zakresie przez placówki naukowo-badawcze.

  • Śmiej się – każda minuta śmiechu daje efekt trzem kwadransom relaksu i wydłuża nasze życie o kolejne 10 minut. Śmiech obniża poziom hormonów stresu, zwiększa odporność organizmu oraz liczbę produkowanych przeciwciał.
  • Rób zakupy na lokalnych rynkach – Światowa Organizacja Zdrowia ustaliła, że Francuzi żyją dłużej niż Polacy ponieważ mają nawyk jedzenia świeżej żywności, którą codzienne kupują na lokalnych rynkach.
  • Nie śpij dłużej niż 8 godzin – jak się okazuje nazbyt długie spanie wcale nie wpływa na wydłużenie życia. Idealny czas snu wynosi 7 godzin – sen trwający więcej niż osiem godzin wpływa negatywnie na nasze zdrowie.
  • Popraw jakość swojego małżeństwa – badania dowodzą, że szczęście w małżeństwie przekłada się na długość  życia. Rozwodnicy i nieszczęśliwi małżonkowie żyją krócej niż osoby, które czują się spełnione i szczęśliwe u boku partnera.
  • Bądź w ruchu  i zażywaj świeżego powietrza w czasie spacerów – bo tylko tak utrzymasz szczupłą sylwetkę –   zmniejszy to ryzyko zachorowań na choroby serca o 40%.
  • Uprawiaj seks – pary o zdrowym życiu seksualnym wyglądają do 7 lat młodziej od tych, które nie uprawiają seksu. Dlaczego? Seks redukuje napięcie i stres, prowadzi do większego zadowolenia. Po seksie lepiej się śpi.
  • Zamieszkaj na wsi – mieszkańcy terenów wiejskich żyją dłużej niż osoby mieszkające w miastach. I tak np. według brytyjskiego Narodowego Biura Statystycznego kobiety żyjące na wsi żyją średnio 84 lata, natomiast kobiety z miast zaledwie 76 lat. Potwierdzają to badania Tokyo Medical and Dental School, które objęły emerytów mieszkających na terenach zielonych i w ośrodkach miejskich. Ci pierwsi żyją i zdrowiej i dłużej.
  • Utrzymuj szczupłą sylwetkę i kontroluj swoją wagę – nie  jedz za dużo. Przejadanie się powoduje, że szybciej się starzejemy i chorujemy na serce, raka jelita grubego. Dopadają nas też choroby macicy, pęcherzyka żółciowego, jajników i piersi. Wg. badań przeprowadzonych przez Brytyjską Fundację Serca wynika, że choroba niedokrwienna powoduje rocznie 270 tysięcy zawałów z których 9,6% spowodowanych jest otyłością.
  • Ucz się do późnego wieku i zaliczaj egzaminy – im więcej się uczysz tym sprawniej funkcjonuje twój mózg i to nie jest uzależnione od wieku. Nie bój się egzaminów, bo im wyższe masz kwalifikacje tym dłużej będziesz żyć. Jak wykazują badania osoby mniej wykształcone są bardziej skłonne do palenia tytoniu, co zwiększa ryzyko schorzeń serca oraz raka, jak również częściej podejmują się pracy zagrażającej ich zdrowiu.
  • Patrz na jasne strony życia – ludzie z nastawieniem optymistycznym żyją o 12 lat dłużej niż osoby pesymistyczne. Pesymiści łatwiej zapadają na choroby wirusowe, takie jak przeziębienia i grypy oraz mniej dbają o profilaktykę zdrowia.
  • Nie pal papierosów – u osób palących występuje większe ryzyko wystąpienia chorób płuc i serca. Około 120 tysięcy ludzi umiera rocznie z powodu palenia tytoniu. To alarmujące dane!
  • Utrzymuj dobry kontakt ze swoją matką – badanie przeprowadzone przez Harvard Medical School wykazuje, że ok. 90% procent ludzi, którzy nie utrzymują dobrych relacji ze swoją matką ma problemy ze zdrowiem już w okresie wieku średniego. Ludzie Ci najczęściej cierpią na: wysokie ciśnienie, alkoholizm i choroby serca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Żyj długo i… zdrowo. Zacznij już teraz!

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0