Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Zgrabne pośladki nie tylko na wakacje

trening

Jak regularne ćwiczenia mogą wpłynąć na całą sylwetkę, nikomu tłumaczyć nie trzeba. Jasnym jest też, jak ćwiczenia mogą wpłynąć na modelowanie chociażby kobiecych pośladków. Czy jednak wiesz, jakie ćwiczenia najlepiej na nie wpływają?

Przysiady – z obciążeniem lub bez

To w zasadzie podstawa podstaw. Nie chodzi jednak o jedno, konkretne ćwiczenie, a o kilka jego wariantów. Na samym wstępie zacznij od przysiadów wykonywanych w szerokim rozkroku, przy lekko ugiętych kolanach. Chodzi o pozycję mniej-więcej podobną do tej, jaką przyjmują zawodnicy sumo. Stopy ustaw przy tym lekko na zewnątrz – powinno to zapewnić nieco większą stabilność, niż w przypadku skierowania ich do przodu. Same przysiady wykonuj powoli, mniej więcej do połowy ugięcia kolan (a więc de facto chodzi tu o półprzysiad).

Pomyśl również o wykonywaniu tego ćwiczenia przy użyciu dodatkowych ciężarów. W tym przypadku przysiady (a właściwie półprzysiady) będą wykonywane przy ustawieniu nóg na szerokość bioder, zaś obciążenie będzie stanowić lekka sztanga. Pamiętaj jednak, by przed wykonaniem tego ćwiczenia sprawdzić na dostępnych w sieci filmach, w jaki sposób ustawiać plecy – to ważne, by nie doznać kontuzji. Zapytaj tez kogoś z rodziny czy patrząc z boku faktycznie wykonujesz ćwiczenie zgodnie z instrukcją.

Jeśli zależy Ci na intensywnych ćwiczeniach, ale jednocześnie sztanga jest na razie zbyt dużym wyzwaniem, możesz też wykonywać zwykłe, pełne przysiady lub przysiady we wspomnianej „pozycji sumo”, ale z wykorzystaniem obciążeń na nadgarstki lub trzymając hantle. Wbrew pozorom przyrządów do ćwiczeń siłowych przeznaczonych dla pań jest naprawdę sporo.

Maszeruj i biegaj

Niezależnie od przysiadów, doskonałym ćwiczeniem na mięśnie pośladków są marsze i biegi. Jednak tu trzeba jasno powiedzieć, o ile same spacery, czy odrobina joggingu mogą pomóc, to najlepiej sprawdzają się te „utrudnione”, na przykład cały czas pod górę.

Niestety, jeśli nie mieszkasz w górach, w otwartym terenie trudno znaleźć trasę, która spełniałaby ten warunek. Na szczęście część domowych bieżni elektrycznych posiada funkcję regulowania wysokości i bez problemu można ustawić 5 stopni nachylenia w górę. Te, które mają taką opcję znajdziesz chociażby w sklepie prosportowy.pl.

Alternatywą dla bieżni mogą być też steppery. Co prawda nie ustawisz w nich pochylenia, ale jeśli w danym modelu jest obecna funkcja regulacji oporu, zawsze możesz ustawić go na wysokim poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zgrabne pośladki nie tylko na wakacje

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0