Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Zdrowe przekąski na domówkę

warzywa

Cały tydzień od poniedziałku trzymasz dietę, a w piątek idziesz do znajomych na imprezę. I cały wysiłek na nic, bo nagle wokół Ciebie znajduje się pełno pyszności i ludzi, którzy co chwilę częstują Cię czymś przepysznym i superkalorycznym. Jest na to jedna rada. Warto przygotować wcześniej i przynieść ze sobą trochę zdrowych przekąsek, które wbrew pozorom wywołują zachwyt nawet wśród męskiej części gości.

Moim zdecydowanym faworytem są najprostsze surowe warzywa z dipem czosnkowym. Kroimy w słupki surowe warzywa takie jak marchewka, seler naciowy, korzeń pietruszki. Do tego robimy dip z jogurtu greckiego z ziołami i czosnkiem. Szybkie, kolorowe i możesz się tym zajadać do woli. W dodatku wciąga jak paluszki!

Drugim pomysłem są małe pomidorki faszerowane. Przygotowujemy farsz złożony z wymieszanego tuńczyka rozdrobnionego z puszki z małym jogurtem naturalnym i pęczkiem szczypiorku. Doprawiamy do smaku i nakładamy do uprzednio wydrążonych pomidorków koktajlowych. Wyglądają efektownie i są niesamowicie smaczne.

Kolejnym przepisem, który możemy wykorzystać są frytki warzywne. Pokrojone w słupki warzywa takie jak: buraki, bataty, korzeń selera, marchewkę i korzeń pietruszki, mieszamy w misce z odrobiną oliwy i dużą ilością aromatycznych przypraw. Część można doprawić ostrą papryką. Całość wykładamy na blachę, uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia i całość pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni. W podobny sposób możemy zrobić także chipsy. Warzywa wystarczy zetrzeć na szatkownicy na jak najcieńsze plasterki.

Jeżeli zdarzy się taka sytuacja, że absolutnie nie będziemy mieć czasu na przygotowanie czegokolwiek dobrym rozwiązaniem jest zabranie ze sobą owoców. Zawsze to lepsza alternatywa niż ciastka, chipsy i paluszki. Warto jednak pamiętać, aby wybierać takie owoce, które nie sprawiają problemów przy jedzeniu. Zdecydowanie bardziej polecam winogrona niż grejpfruty.

Miłej zabawy!


Karolina Rosołowicz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowe przekąski na domówkę

Artykuł przeczytasz w: 1 min
0