Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Woda w diecie odchudzającej – jakie ma znaczenie i ile jej pić?

woda

To, że woda jest niezbędna do życia, wie każdy z nas. Organizm ludzki zbudowany jest z ponad 60% wody. Tym samym ma ona wpływ na przebieg wszystkich procesów życiowych. Ludzki organizm bez odpowiedniej ilości wody nie funkcjonuje prawidłowo. Dlaczego? Bo wiele procesów jest ściśle związanych z ilością wody w ludzkim ciele. Woda stanowi większą część komórek i tkanek, umożliwia usunięcie tzw. szkodliwych produktów przemiany materii, a tym samym jest także niezbędna przy całym procesie trawienia. Gdy jesteśmy odwodnieni nie możemy się skupić, bo woda zapewnia ochronę wszystkich narządów wewnętrznych – w tym także mózgu.

Dlaczego woda jest tak ważna przy odchudzaniu?

Jednym z najważniejszych nawyków dla zdrowia i pięknej sylwetki jest spożywanie odpowiedniej ilości wody. Dzięki niej organizm pozbywa się toksyn, poprawia się perystaltyka jelit, a także zmniejsza się poczucie głodu i chęć na podjadanie. Dietetycy często zalecają, by przed jedzeniem wypić przynajmniej pół szklanki wody, wtedy odczujemy zdecydowanie mniejszy głód, co pozwoli nam zmniejszyć porcje.

Gdy regularnie w ciągu dnia pijemy małe porcje wody, to mniej ulegamy pokusom. Dlaczego? Tak naprawdę pragnienie odczuwamy dopiero, gdy jesteśmy skrajnie odwodnieni, wcześniej może nam towarzyszyć chęć na małą przekąskę – dlatego nie warto temu ulegać, tylko najpierw napić się wody i zobaczyć, czy ochota na coś zakazanego czasem nam nie minie. W wielu przypadkach to zdecydowanie pomaga.

Ile wody pić?

To ile wody należy pić w ciągu dnia, zależy od płci, temperatury otoczenia, oraz rodzaju aktywności fizycznej. Im cieplej na zewnątrz, tym więcej pijemy, tak samo, jak w czasie intensywnych treningów. Szacuje się, że minimalna ilość wody to 30 ml na 1 kg ciała. Zaleca się wypijanie minimum 1,5 litra wody dziennie, aczkolwiek warto łyk, po łyku wypijać więcej. Dzięki dobrze nawodnionemu organizmowi łatwiej o dobrą koncentrację, jak i samopoczucie.

Jak wyrobić sobie nawyk picia wody?

Wiele z nas nie jest przyzwyczajonych do regularnego picia wody. Nie warto narzucać sobie od razu dużych ilości wody do wypicia, tylko stopniowo zrobić z tego nawyk. Najpierw zacznij pić szklankę wody zaraz po przebudzeniu. Możesz dodać do niej cytrynę, dzięki czemu pobudzisz swój metabolizm, jak i układ trawienny do pracy. Później staraj się wypić pół szklanki wody przed każdym posiłkiem i kolejne pół minimum godzinę po posiłku. Gdy odczuwasz chęć na przekąskę najpierw sięgnij po wodę. Postaw ją blisko siebie, tak by ciągle sięgać po nią i powoli ją pić małymi łykami.

W pracy zamiast kupować butelki z wodą mineralną możesz wykorzystać automat do wody. Przy okazji nieco przejdziesz się po biurze i rozprostujesz kości po wielogodzinnym siedzeniu. Jeśli chcesz swoim pracownikom zapewnić dostęp do wody i tym samym zadbać o ich zdrowe nawyki, to możesz zainteresować się dystrybutorami wody, które znajdziesz tutaj: http://www.aquasolution.pl/12-dystrybutory-wody

Woda ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania organizmu człowieka. Dzięki niej wszystkie procesy przebiegają prawidłowo, co objawia się dobrym samopoczuciem i energią. By zrzucić zbędną tkankę tłuszczową woda także jest niezbędna – pomaga ona pozbyć się opuchlizny, poprawia metabolizm, a także zapewnia usunięcie toksyn z organizmu. Jeśli chcesz schudnąć, codziennie pij wodę i jej ilość sukcesywnie zwiększaj, aż uda Ci się wypić 1,5 – 2 litry dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Woda w diecie odchudzającej – jakie ma znaczenie i ile jej pić?

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0