Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Wiosenna dieta – pomaga zrzucić zbędne kilogramy i zapobiega niestrawności

dieta wiosenna

Wiosna to doskonały czas na zmianę nawyków żywieniowych i pozbycie się zbędnych kilogramów nagromadzonych zimą. Trzymając się kilku prostych zasad, nie tylko schudniemy, ale także będziemy czuli się zdrowsi i pełni sił. Przestaną nam też dokuczać dolegliwości ze strony układu trawiennego takie jak chociażby niestrawność, spowodowana ciężkostrawnymi, tłustymi czy smażonymi potrawami, które pomagały nam przetrwać zimowe chłody, ale nie były łaskawe dla naszych żołądków.

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

  • Jedzenie co najmniej pięciu porcji warzyw i owoców dziennie.
  • Ograniczanie mięsa w diecie, wybór chudych mięs (kurczak czy indyk), zwiększenie ilości ryb i warzyw w codziennym jadłospisie.
  • Ograniczenie produktów z białej mąki pszennej na rzecz tych przygotowywanych
    z mąk pełnoziarnistych, razowych.
  • Spożywanie co najmniej 2 litrów wody dziennie, najlepiej mineralnej, niegazowanej.
  • Ograniczenie kawy, ciemnej herbaty na rzecz wody, herbat zielonych, naparów ziołowych, świeżo wyciskanych soków warzywnych.
  • Unikanie smażenia (szczególnie w głębokim tłuszczu).
  • Przygotowywanie posiłków na parze, gotowanych bądź pieczonych.
  • Ograniczenie cukrów i słodyczy.
  • Unikanie gotowych wyrobów garmażeryjnych, cukierniczych i potraw z dużą ilością konserwantów czy tłuszczów.
  • Ograniczenie soli w diecie.

Najlepsze składniki wiosennej diety

Z bogatej oferty wiosennych warzyw warto szczególnie sięgać po nowalijki, czyli młode warzywa, które pojawiają się po raz pierwszy w danym roku. Rzodkiewka, sałata, rzeżucha, szczypiorek, dymka, młoda włoszczyzna czy botwina to idealne produkty na wiosenną zupę, warzywną sałatkę, zdrowe przekąski i kolorowe kanapki. Najlepsze są nowalijki gruntowe, które możemy dostać na targach od lokalnych rolników od połowy kwietnia. Kupując nowalijki od sprawdzonego dostawcy, mamy pewność, że nie użyto do nich nadmiernej ilości nawozów. Coraz popularniejsza jest także domowa uprawa nowalijek na parapetach czy balkonach.

Patelnię zastąpmy parowarem

Warto pamiętać o właściwym przygotowywaniu potraw, dzięki któremu zachowają większość cennych składników i wartości odżywczych. Zamiast długiego gotowania powinno się piec, blanszować bądź gotować na parze. Smażenie warto zastąpić duszeniem. Na co dzień powinniśmy też korzystać z patelni i garnków z powłoką niewymagającą używania tłuszczu.

Szybka pomoc w niestrawności

Gdy czasem zjemy ciężkostrawny posiłek, może dokuczać nam niestrawność. Nie warto, aby jej objawy w postaci bólu w nadbrzuszu czy pieczenia w żołądku, przeszkodziły nam w planach i popsuły wiosenny spacer czy wycieczkę. Nie czekajmy, aż dolegliwości się nasilą, tylko sięgnijmy po skuteczny lek na niestrawność Rennie®, który szybko zobojętnia kwasy żołądkowe. Lek ten, dzięki połączonemu działaniu dwóch prostych, występujących w przyrodzie substancji: węglanowi wapnia i węglanowi magnezu, przynosi szybką ulgę już w czasie dwóch minut od przyjęcia. Może być bezpiecznie stosowany przez kobiety ciężarne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wiosenna dieta – pomaga zrzucić zbędne kilogramy i zapobiega niestrawności

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0