Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Ćwiczenia na stepie

step aerobik

Step aerobik to intensywny trening bazujący na ćwiczeniach, które wykonuje się wchodząc i schodząc na podwyższoną platformę zwaną stepem. Ćwiczenia są wykonywane w rytm energicznej muzyki i pozwalają spalić nawet 600kcal. Dla kogo jest trening na stepie i jakie przynosi efekty?

Choreografia i wzmacnianie na stepie

Trening na stepie musi być poprzedzony rozgrzewką. Podczas ćwiczeń, intensywnej pracy poddawane są stawy kolanowe, nogi, pośladki, plecy, toteż przed właściwym treningiem ciało musi być odpowiednio rozgrzane, by uniknąć kontuzji.

Zajęcia na stepie odbywają się do choreografii, którą układa instruktor. Zajęcia dla osób początkujących bazują na zestawie prostych kroków, które każdy ćwiczący wykona z łatwością. Wraz z nabytym doświadczeniem i obyciem ze stepem, choreografia staje się bardziej skomplikowana i wymaga większej koordynacji ruchowej. Wysokość stepu może być regulowana – im wyższe piętro tym trudniej wykonuje się ćwiczenia.

Układy choreograficzne na stepie, wykonywane w rytm dynamicznej muzyki, pozwalają na duży wysiłek fizyczny. Oprócz tego wzmacniają nogi, pośladki i mięśnie brzucha. Step jest również wykorzystywany do ćwiczeń wzmacniających ręce. Dzięki swojej wadze zastępuje ciężarki oraz stanowi element utrudniający wykonywanie niektórych ćwiczeń.

Dla kogo są ćwiczenia na stepie?

Trening na stepie jest treningiem cardio, czyli treningiem wytrzymałościowym. Jest to świetna forma treningu dla osób odchudzających się oraz dla tych osób, które chcą wzmocnić i ładnie wysmuklić nogi i pośladki, które najintensywniej pracują podczas treningu. Ponieważ ciągłe wchodzenie i schodzenie na step wymaga ciągłej pracy kolan, osoby, które borykają się z problemami stawów kolanowych powinny ostrożnie wykonywać ćwiczenia i poinformować instruktora o swoich dolegliwościach.

Efekty ćwiczeń na stepie

Trening na stepie w rytm dynamicznej muzyki to nie tylko sposób na zgrabną sylwetkę, ale i świetna zabawa. Uwalniane endorfiny podczas treningu pozwalają wyjść z zajęć z uśmiechem na twarzy i doskonałym samopoczuciem. Człowiek czuje się pozytywnie zmęczony i jednocześnie naładowany dobrą energią. Dodatkowo, regularny trening przynosi widoczne efekty dla ciała:

  • wzmacnia nogi, uda, pośladki
  • wzmacnia brzuch i plecy
  • poprawia koordynację ruchową
  • poprawia wydolność krążeniowo-oddechową
  • przyczynia się do ogólnej lepszej poprawy kondycji fizycznej

Magdalena Jaworska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczenia na stepie

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0