Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

TOP-5 źródeł cynku: gdzie go szukać?

jedzenie

Każdy, kto chce cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem musi dbać o to, by w jego diecie znalazły się wszystkie ważne makro i mikroelementy. Wśród tych, o których szczególnie warto pamiętać jest cynk. Jest to bowiem niezwykle ważny minerał, który ma wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Sprawdźmy więc gdzie możemy go znaleźć.

Dlaczego cynk jest tak ważny dla naszego zdrowia?

Cynk to niezwykle ważny dla naszego organizmu minerał, który wpływa na to jak wygląda nasza skóra, włosy i paznokcie. Odpowiada za prawidłowy podział komórek w fazie prenatalnej a także jest składnikiem lub aktywatorem ponad 400 enzymów.

Owoce morza – bogactwo cynku w pysznej formie

Najlepszym źródłem cynku są owoce morza a w szczególności ostrygi, krewetki oraz inne skorupiaki. To właśnie dlatego osoby, które chętnie sięgają po tego typu produkty mogą pochwalić się idealnie wyglądającą skórą i zdrowymi paznokciami. Warto przekonać się do spożywania owoców morza nie tylko ze względu na cynk, ale również inne cenne właściwości oraz lekkostrawność.

Czosnek – pokochaj jego intensywny smak

O tym, że czosnek jest zdrowy nie musimy przekonywać nikogo. Nie od dziś wiadomo przecież, że jest to naturalny antybiotyk, który może pomóc nam pokonać infekcje. Niewielu z nas wie jednak, że czosnek to również niezwykle bogate źródło cynku. Warto więc na stałe włączyć go do swojej diety.

Sezam – pyszna i zdrowa przekąska

Większość z nas kojarzy sezam z niezbyt zdrowymi ciasteczkami. Tymczasem sezam to produkt, który może pomóc nam w uzupełnieniu niedoborów cynku. W tych niewielkich ziarenkach jest go bowiem naprawdę sporo. W jaki sposób spożywać sezam, by było to dla nas zdrowe? Jako dodatek do lekkich deserów lub jako panierkę do mięsa (np. piersi z kurczaka).

Migdały – smacznie i zdrowo

Migdały – zdrowa przekąska, wspaniały dodatek do ciast i deserów, podstawa do tworzenia doskonałego mleka migdałowego – to kolejne cenne źródło cynku, które warto wykorzystać.

Migdały najlepiej spożywać w formie surowej – wówczas ich wartości odżywcze są w pełni zachowane.

Kiełki pszenicy – cynk w sałatce

Kolejnym produktem, po który warto sięgnąć są kiełki pszenicy. W ich składzie również znajdziemy spore ilości cynku a przy tym również innych cennych składników i witamin. Co ważne, kiełki są dietetyczne, dzięki czemu mogą jeść je również osoby dbające o linię.

Warto nadmienić, że cynk znajduje się również w mięsie, jajach, wątróbce oraz warzywach strączkowych i dzikim ryżu. Słowem, produktów, które mogą nam pomóc w jego dostarczeniu jest naprawdę sporo. Kluczowe znaczenie ma unikanie wysoko przetworzonego jedzenia i gotowych dań, które zawierają go bardzo mało.

Podsumowując, cynk to minerał, którego nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Jak widać jednak znajduje się on w wielu różnych rodzajach produktów, dzięki czemu dbając o zbilansowaną dietę bez problemu dostarczymy go naszemu organizmowi w odpowiedniej ilości. Sporo informacji znajdziesz na stronie https://optymalnewybory.pl/wlasciwosci-cynku-za-co-odpowiada-i-gdzie-go-szukac/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

TOP-5 źródeł cynku: gdzie go szukać?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0