Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

natreningu.net

Po jakie tłuszcze warto sięgać? Które z nich są najzdrowsze?

olej

Czy przechodzą Cię ciarki, gdy tylko usłyszysz lub przeczytasz słowo „tłuszcz”? Nic dziwnego. Tłuszcz w żywności był oczerniany przez ostatnie dekady, a produkty „fat free” stały się szalenie popularne. W rzeczywistości wystarczy jedynie nauczyć się rozpoznawać zdrowe tłuszcze.

Olej kokosowy – dla zdrowia i urody

Tłuszcz, który można wykorzystać na kilkadziesiąt sposobów. Dodać do sałatki, usmażyć na nim naleśniki, czy stosować jako krem do twarzy lub maseczkę na włosy. Olej kokosowy jest bogaty w średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które szybko się trawią, a z drugiej strony nie mają tendencji do okładania się w tkankach, tylko niemal natychmiast zmieniają się w energię dla komórek.

Olej kokosowy poprawia także funkcje mózgu i pamięć. Dodatkowo wysoka zawartość naturalnych tłuszczów nasyconych oznacza, że ​​zwiększa on poziom dobrego cholesterolu i wspomaga zdrowie serca, a zawarte w nim przeciwutleniacze sprawiają, że jest on skutecznym środkiem przeciwzapalnym i pomaga leczyć artretyzm. Wybierając olej kokosowy, zwracaj uwagę na to, by był on extra virgin, ponieważ rafinowane lub przetworzone produkty nie będą zawierały elementów, które składają się na zdrowy tłuszcz.

Ryby tłuszcz – omega-3

Dlaczego kwasy tłuszczowe omega-3 są uważane za niezbędne? Ponieważ organizm nie jest w stanie sam ich wyprodukować. W rzeczywistości istnieją trzy różne rodzaje omega-3: ALA (kwas alfa-linolenowy), DHA (kwas dokozaheksaenowy) i EPA (kwas eikozapentaenowy). Preferowanymi źródłami kwasów omega-3 są DHA i EPA, które można znaleźć w np. w łososiach i sardynkach. ALA występuje w niektórych orzechach i nasionach, soi, a także w wysokiej jakości mięsie.

Omega-3 przyczynia się do przyspieszenia syntezy białka, dzięki czemu łatwiej zbudować zdrowe i silne mięśnie. Dodatkowo zwiększa odporność organizmu i ma działanie przeciwzapalne. Najważniejsze jest jednak to, że omega-3 ma bardzo pozytywny wpływ na funkcjonowanie mózgu – poprawia koncentrację i zdolność zapamiętywania, a także pobudza wytwarzanie hormonu wzrostu – somatotropiny.

Nasiona i orzechy

Niezwykle łatwo włączyć je do codziennej diety. Mogą służyć jako przekąska po treningu czy w czasie nauki, a na podwieczorek nic nie sprawdzi się lepiej, niż kanapka z masłem orzechowym. Te produkty są doskonałym źródłem zdrowych tłuszczów i oferują wiele korzyści dla ciała. Regularne ich spożywanie może pomóc obniżyć poziom cholesterolu LDL, poprawić pracę mózgu, a dzięki wysokiemu  poziomowi przeciwutleniaczy orzechy i nasiona stosuje się w walce z depresją.

Można wybierać spośród orzechów laskowych, brazylijskich i makadamia. W przypadku masła orzechowego zwraca się uwagę na to, aby jego skład był jak najkrótszy. Wśród nasion na uznanie zasługuje siemię lniane i chia, które są bogate w błonnik i zdrowy tłuszcz, a jednocześnie mają niską zawartość węglowodanów.

Wszystkie powyższe zdrowe tłuszcze znajdziecie w https://tanie-odzywki.pl/370-zdrowe-tluszcze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po jakie tłuszcze warto sięgać? Które z nich są najzdrowsze?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0