Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Sprzęty w kuchni, które pomagają utrzymać zgrabną sylwetkę

gotowanie

W życiu każdej kobiety przychodzi czas, kiedy to zastanawia się nad dietą. Istnieje wiele różnych rodzajów diet o niskiej zawartości węglowodanów, a badania pokazują, że mogą one powodować utratę masy ciała i poprawę zdrowia. Zwykle każda dieta to połączenie szczegółowo zaplanowanych posiłków i aktywności. Przeglądanie menu potrafi doprowadzić do szału, do diety musisz się przygotować nie tylko mentalnie i finansowo. Zakupić potrzebne produkty a niekiedy i sprzęty elektroniczne, bowiem lista posiłku niejednokrotnie zawiera zmiksowane składniki czy warzywa upieczone na parze.

Jak parowar wybrać?

Parzenie jest sposobem gotowania  poprzez użycie wilgotnego ciepła (pary), która gotuje żywności otaczając ją w zamkniętym środowisku. Jest to technika gotowania szczególnie zdrowa i skuteczna, ponieważ żywności zachowuje swoje składniki odżywcze. Gotowanie na parze jest ma wszechstronne zastosowanie, przyrządzić możemy nie tylko warzywa, ale i mięso, ryby czy jajka. Tych, którzy po raz pierwszy mają do czynienia z daniem przygotowanym na parze  może zachwycić wygląd żywności, która przybiera ładne, naturalne kolory. Ale parowar ma przede wszystkim wydobywać naturalne smaki żywności. Prędkość parowaru może być różna w zależności od generacji. Urządzenia, które generują mniej pary wodnej mogą być raczej powolne. Gotowanie cienko pokrojonych plastrów marchwi, może trwać do 15 minut. Należy również uważać, aby dobrze obliczyć czas gotowania żywności, aby danie nie było rozgotowane.

W większość parowary składają się z dwóch lub trzech wieżowych koszy, które mają otwory w dnie, aby umożliwić cyrkulację pary. Przezroczyste boki pojemnika pozwalają sprawdzić postęp przyrządzania jedzenia bez zdejmowania pokrywy. Wyświetlacz cyfrowy posiada opcję opóźnienia do 12 godzin więc można nastawić urządzenie, tak aby przygotowało posiłek na odpowiednią porę. Parowar elektryczny to urządzenie o mocy, zwykle nie przekraczającej 100W W. Jak wiadomo im większa moc tym wyższa sprawność urządzenia, ale i wyższy koszt jego użytkowania, zwłaszcza jeśli cena kWh jest wysoka, dlatego skupmy się bardziej na dopasowaniu parowaru do naszych potrzeb.

Blender, juicer or smoothie maker?

Sokowirówka, blender kielichowy czy smoothie maker – urządzenie do somoothie, czyli orzeźwiający koktajl ze zmiksowanych owoców czy warzyw, albo mieszanki jednych i drugich. Zatem co wybrać? Zwolennicy belenderów i smoothie makerów zarzucają tradycyjnym sokowirówkom to, że nie nadają się do miękkich owoców takich jak jagody czy banany. Wirowanie pozbawia też sok składników stałych a więc i błonnka. Dobrej klasy sokowirówka to koszt 150-220 złotych, pozostałe urządzania także bez trudu nabędziemy w tym przedziale cenowym. Wadą jest też fakt, iż urządzenia te wymagają wiele czyszczenia. Smoothie maker znany jako blener z kielichem jest bardzo podobny w swoim działaniu do miksera. Jedyną różnicą jest to, że smoothie mają tarcze tnące u dołu kielicha a powstałe napoje można dozować prosto do swojej szklanki.  Wyższa moc lepiej poradzi sobie z twardymi produktami, a nie rzadko w naszej diecie znajdą się produkty takie jak orzechy, kostki lodu, czy ziarna. Nie ma problemów także z czyszczeniem makera, wystarczy wlać wodę do kielicha. Tradycyjny blender będzie popularny wśród osób, które chcą w szybki i łatwy sposób wykonać koktajl czy stworzyć zupę krem. Taki blender można łatwo transportować i czyścić, ale brak mu takich cech jakie mają powyższe urządzenia, takich jak zegary, ustawianie programów czy ustawienia prędkości.

Gofrownica, nie tylko do gofrów

Chociaż kojarzy się z kalorycznymi goframi, to jej wykorzystanie może być bardziej wszechstronne. Wysoka temperatura płyt spowodowania wysoką mocą powyżej 1500 W, co sprawia, że w kilkanaście minut można przygotować dietetyczne potrawy. Zamiast smarować płyty olejem można położyć na nie papier do pieczenia i na nim zapiekać kanapki, kiełbaski czy jajka. Bez problemu możesz podpiec w gofrownicy ugotowane wcześniej ziemniaki i to bez dodatku tłuszczu, podobne „wafle” możesz przygotować z ryżu, czy płatków owsianych. Jako niskokaloryczna przekąskę świetnie sprawdzą się podpieczone jabłka czy inne owoce. Pamiętaj, aby wyłączyć gofrownicę zaraz po zakończeniu pieczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprzęty w kuchni, które pomagają utrzymać zgrabną sylwetkę

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0