Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Co robić by mieć płaski brzuch?

trening

Prawie każda osoba marzy by mieć płaski brzuch. Niestety nie jest to proste. By mieć piękną i atletyczną sylwetkę najwięcej czasu trzeba poświecić właśnie na pracę nad mięśniami brzucha. Spalenie tkanki tłuszczowej w większości przypadków wymaga wiele wysiłku i samozaparcia. Jednak nie jest to niemożliwe, osoby wytrwałe i przestrzegające zasad osiągną cel. O czym należy pamiętać?

Praca nad płaskim brzuchem, opiera się na dobrze dobranym treningu oraz odpowiedniej diecie. Nie istnieje prosty sposób by szybko i bezboleśnie osiągnąć upragniony cel. Na szczęście w obecnej chwili można skorzystać z wielu nowoczesnych urządzeń oraz środków, które pomogą skutecznej walczyć z tkanką tłuszczową w okolicach brzucha.

Ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha

Istnieje bardzo wiele opracowań poświęconych treningom mięśni brzucha, warto jednak przypomnieć sobie kilka podstawowych informacji na ten temat. Pamiętajmy, że mięśnie brzucha nie różnią się od innych mięśni i dlatego praca nad nimi przebiega na tych samych zasadach. Intensywny codzienny trening nie spowoduje, że szybciej nasz brzuch stanie się płaski. Bardzo ważne by ćwiczyć według dobrze opracowanego planu. Efektywne są treningi wykonywane, co drugi dzień, by organizm miał czas na regenerację.

Profesjonalni trenerzy podczas pracy nad mięśniami brzucha zalecają brzuszki na specjalnej piłce a także unoszenie kolan w zwisie. Ćwiczenia te można wykonywać zarówno w profesjonalnej siłowni lub klubie fitness jak również w domu. Nieoceniona podczas pracy nad mięśniami brzucha jest również ławka do ćwiczeń. Ten sprzęt sprawia, że trening staje się dużo bardziej efektywny i komfortowy. Choć ławeczki treningowe kojarzą nam się najczęściej z siłowniami, można z nich korzystać również w mieszkaniu. Najnowsze modele można bardzo łatwo składać, przez co przechowywanie ich nie stanowi dużego problemu.

W czasie treningu nie można się ograniczać do ćwiczeń siłowych, co prawda sprawiają one, że mięśnie stają się twarde i wytrenowane, lecz nie spalają skutecznie tkanki tłuszczowej, która je zakrywa. Dlatego trening siłowy powinien być przeplatany ćwiczeniami aerobowymi takimi jak np. jazda na rowerze, bieganie czy pływanie.

Odpowiednia dieta

Przy opracowywaniu diety warto skonsultować się z profesjonalnym dietetykiem. Dzięki temu można uniknąć błędów. Każdy z nas jest inny i prowadzi inny tryb życia, dieta powinna być dopasowana indywidualnie w przypadku każdej osoby. Chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów posiłki powinny być tak skomponowane by ilość spożywanych kalorii była równa lub nieco niższa od naszego zapotrzebowania. Jednak każdy z nas ma inne zapotrzebowanie energetyczne. By je poznać warto skorzystać z pomocy specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co robić by mieć płaski brzuch?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0