Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

natreningu.net

Jak przytyć? Sprawdzone sposoby jak szybko i zdrowo przytyć

jak przytyć

Zdecydowanie więcej osób zastanawia się nad tym, jak schudnąć niż jak przytyć. Są jednak tacy, których zbyt niska waga nie tylko sprawia, że sylwetka wygląda niezbyt ładnie, ale także stanowi zagrożenie dla zdrowia. Bardzo często bowiem nadmierna chudość wiąże się z niedoborem wielu substancji odżywczych, minerałów i witamin, co jest bardzo szkodliwe dla organizmu.

Jak zdrowo przytyć – czy to możliwe?

Bardzo często ci, którzy zastanawiają się nad tym, jak zdrowo przytyć, uważają, że trzeba przede wszystkim bardzo dużo jeść. Jest to tylko częściowo prawda. Ważne jest bowiem nie tylko to, ile jemy, ale przede wszystkim co jemy. Jeśli zatem chcemy zdrowo przybrać na wadze, musimy jeść sporo, ale pełnowartościowych produktów, z których pozyskamy jak najwięcej cennych substancji odżywczych.
Przybieranie na wadze oznacza zatem nie samo jedzenie kalorycznych i dużych posiłków. To proces równie trudny i wymagający cierpliwości co odchudzanie. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak zdrowo przytyć, przede wszystkim musisz policzyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Następnie dolicz do otrzymanego wyniku około 15 procent. Taka liczba dziennych kalorii pozwoli ci na spokojne i zdrowe przybieranie na wadze.

Szukając sposobu, jak zdrowo przytyć, nie wolno także zapominać o odpowiednich ćwiczeniach. Warto postawić na ćwiczenia siłowe i wzmacniające. Na pewno lepiej zrezygnować z typowych ćwiczeń aerobowych, które spowodują spalanie tkanki tłuszczowej.

Co jeść, żeby przytyć?

Jakość i kaloryczność posiłków w trakcie przybierania na wadze jest niezwykle istotna. Żeby cały czas pamiętać o tym, co jeść, żeby przytyć, możesz stworzyć sobie listę niezbędnych produktów, których w twojej diecie nie powinno zabraknąć. Powinny się na niej znaleźć produkty bogate w węglowodany złożone, a zatem kasze, brązowe makarony, ryż. Niezbędne będą zdrowe tłuszcze. Warto postawić na te najbardziej odżywcze, a ponadto dostarczające także ważnych minerałów. Należy do nich olej kokosowy, ponadto tłuste ryby, awokado, a także nasiona i orzechy. Nie wolno zapominać o odpowiedniej podaży białka. W diecie nie powinno zatem zabraknąć jajek, wołowiny, ryb i owoców morza.

Duża ilość tak zdrowych produktów w ciągu dnia nie tylko sprawi, że przybierzemy na wadze, ale także bardzo pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie i samopoczucie. Węglowodany dodadzą nam energii, a dzięki wysokiej jakości tłuszczom poprawi się funkcjonowanie układu nerwowego, a także stan skóry i włosów.

Dieta na przytycie – o jakich zasadach warto pamiętać?

Pod wieloma względami dieta na przytycie przypomina dietę odchudzającą. W obu przypadkach chodzi o spożywanie jak najbardziej wartościowych produktów w odpowiedniej ilości.
Przede wszystkim należy pamiętać o spożywaniu regularnych posiłków. Nie powinno się pomijać żadnego, przez wiele godzin pozostawać głodnym, by później zjeść jeden olbrzymi posiłek. Nie wolno także zapominać o śniadaniu.

W diecie na przytycie warto zwrócić uwagę na zdrowe przekąski. Dla wielu osób spożywanie zwiększonej liczby kalorii dziennie może przysporzyć trudności. Warto zatem w ramach przekąsek stawiać na orzechy czy bakalie, które nie dość, że mają dużo kalorii, to jeszcze są bardzo zdrowe.

Jak szybko przytyć?

Szybkie tycie oznacza przybieranie na wadze około 0,5 kg tygodniowo. A w jaki sposób można tak szybko przytyć? Do dziennego zapotrzebowania należy w takim wypadku doliczyć około 500 kalorii. To dość dużo. Warto kalorie te dostarczyć w postaci jak najzdrowszych produktów, np. ryb lub orzechów.

Ewelina Bogusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak przytyć? Sprawdzone sposoby jak szybko i zdrowo przytyć

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0