Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

rzucanie palenia

Zerwanie z nałogiem to duży sukces. Jednak obawiasz się, że jego skutkiem ubocznym może być przybranie na wadze. Jak temu zapobiec? Warto pomyśleć o diecie niskokalorycznej.

Kuracja jest  bogata  w witaminy przeciw utleniające: A, C, E z gr. B, karoten , a także magnez. Zawiera duże ilości błonnika, który na długo daje uczucie sytości. W menu powinny znajdować się warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, chudy nabiał, mięso i tłuszcze roślinne oraz ryby. Są one źródłem zdrowych tłuszczów nienasyconych, które regulują ciśnienie krwi i poziom cholesterolu.

Przykładowe menu po rzuceniu palenia (ok.1200 kcal):

Śniadanie:

  • 2 kromki chleba chrupkiego
  • 2 jajka na miękko
  • 2 łodygi selera naciowego
  • ogórek

II Śniadanie:

  • 2 nektarynki

Obiad:

  • dorsz pieczony z cukinią
  • sałatka z pomidora i dymki

Przekąska:

  • jogurt z mrożonymi truskawkami

Kolacja:

  • sałatka zielona z tuńczykiem w sosie własnym
  • jajkiem na twardo
  • łyżką oliwy

Pamiętaj o tym, aby co dziennie wypić ok. 2l płynów np. wody mineralnej, zielonej herbaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Artykuł przeczytasz w: 1 min
0