Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak przygotować owocowo-warzywne smoothie?

smoothie

Smoothie, czyli gęsty owocowo-warzywny napój to hit ostatnich miesięcy. Jego niepowtarzalny smak oraz bogactwo witamin doceniły nie tylko osoby prowadzące zdrowy tryb życia, ale wszyscy, którzy pragną urozmaicić i wzbogacić swoją codzienną dietę. Wiele słyszałeś o smoothie? Poniżej przyglądamy się bliżej popularnemu smakołykowi.

Jakie urządzenie do przygotowywania smoothie?

Ze względu na niepowtarzalną konsystencję, połączenie wszystkich niezbędnych składników do smoothie – owoców, warzyw lub ziaren – wymaga dokładności. Warto więc wyposażyć się w urządzenia, które ułatwią rozdrobnienie poszczególnych elementów i zmiksowanie ich na gładką masę. Spośród jakich sprzętów mogą wybierać wielbiciele smoothie? W przygotowaniu tego napoju na pewno pomogą wyciskarki wolnoobrotowe, które dzięki dużej mocy błyskawicznie rozdrobnią nawet najtwardsze warzywa. Wiele osób decyduje się też na zakup blenderów kielichowych, które sprawdzają się nie tylko w przyrządzaniu smoothie, ale także takich smakołyków jak domowe masła orzechowe czy pesto. Na rynku dostępne są również profesjonalne smoothie makery (nazywane też blenderami do smoothie), których kielich wyposażony jest w specjalną nakrętkę, dzięki czemu może pełnić także funkcję kubka. Jak widać, wybór urządzeń jest całkiem spory.

Z czego można przyrządzać smoothie?

Kremowe koktajle można przyrządzić praktycznie ze wszystkich owoców i warzyw. Ze względu na smak w popularnych przepisach najczęściej pojawiają się takie przysmaki jak maliny, truskawki, jabłka, gruszki, cytrusy, jagody, borówki oraz arbuzy i banany. Często uzupełniane są one o warzywa, zwłaszcza te dostępne w sklepach przez cały rok – marchewki, selery (m.in. te naciowe), szpinak, buraki, roszponkę oraz jarmuż. Całość można uzupełnić przyprawami, np. przeciwzapalną kurkumą lub płynnym jogurtem naturalnym, mlekiem roślinnym i zieloną herbatą.

Dlaczego warto pić smoothie?

Owocowo-warzywne smoothie to rodzaj przekąski, którą jak najbardziej zalecają lekarze i dietetycy. Dlaczego? Na co dzień mało kto je np. połowę korzenia selera czy jarmuż. W smoothie przewijają się składniki bogate w witaminy i mikroelementy, które poprawiają kondycję włosów, skóry i paznokci, a do tego wpływają korzystnie na ogólną odporność organizmu. Szukając produktów do koktajli, warto dopierać je pod kątem własnych przypadłości. Przykładowo, osoby borykające się z nadciśnieniem tętniczym powinny jeść owoce i warzywa bogate w obniżający je potas, np. szpinak, burak, seler. Smoothie stanowią także świetną alternatywę dla podjadanych w pracy słodyczy czy tuczących fast foodów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak przygotować owocowo-warzywne smoothie?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0