Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Przekąski na mecz, czyli niezbędnik kibica

orzechy włoskie

Kibicom zazwyczaj towarzyszą niezdrowe przekąski. Podczas domowego oglądania meczu królują zazwyczaj różnego rodzaju czipsy, słone paluszki, pizza, napoje słodkie gazowane i piwo. Na światowych stadionach również próżno szukać zdrowych przekąsek dla kibiców, którym zależy na swoim zdrowiu. Uprawiając turystykę stadionową i odwiedzając najpiękniejsze stadiony na świecie, zauważyliśmy że np. stadiony w Meksyku nie różnią się się pod względem serwowanych przekąsek od stadionów w Holandii, czy Chorwacji. Wszędzie królują kaloryczne i tłuste „przysmaki”. Jakie są zdrowe alternatywy przekąsek na mecze? Sprawdźmy!

Miska z mieszanką suszonych owoców i orzeszków

Zamiast chrupać niezdrowe chipsy, warto przerzucić się na bakalie, a wśród nich różne rodzaje orzechów, rodzynki, figi, suszone morele. Taki zestaw nie tylko zaspokoi naszą potrzebę „chrupania” ale i dostarczy wartości odżywczych.

Popcorn

Wbrew popularnej opinii popcorn może być zdrową przekąską, która nie dostarczy zbyt dużej ilości kalorii. Popcorn można wykonać samodzielnie bez dodatku tłuszczu. Nie wszyscy wiedzą, że prażona kukurydza to bogate źródło przeciwutleniaczy, które mogą spowalniać proces starzenia się skóry.

Ciasteczka owsiane

Zwykłe ciastka z olejem palmowym i innymi szkodliwymi składnikami zastap samodzielnie upieczonymi ciasteczkami owsianymi. Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Do przygotowanie pysznych ciasteczek potrzebujesz płatki owsiane błyskawiczne, mąkę zwykłą lub bezglutenową owsianą, odrobinę cynamonu i proszku do pieczenia, jajko i dwie łyżeczki oleju kokosowego. Fajnym urozmaiceniem będzie pokrojone na ćwiartki jabłko. Wszystkie składniki razem z drobnymi kosteczkami jabłka należy wymieszać i wyłożyć na blachę, którą nastepnie zostawimy w rozgrzanym do 170 stopni piekarniku na około kwadrans.

Warzywa i dipy

Zamiast serwowania paluszków pokrój na cienkie plasterki warzywa m.in. paprykę, marchewkę, ogórek, seler naciowy. Razem z warzywami podaj kilka rodzajów dipów, które urozmaicą smaki przekąsek. Przygotowanie domowych dipów jest dziecinnie proste. Przykładem tego jest dip ze zblendowanego dojrzałego awokado z dokładnie wymieszanym sokiem z cytryny, odrobiną majonezu i posiekanej kolendry. Naszym zdaniem warto unikać gotowych dipów, ponieważ zawierają zazwyczaj konserwanty i substancje szkodliwe. Funkcję dodatku do warzyw może spełniać również domowy hummus. Wszyscy wiedzą, że warzywa to bomba witaminowa, dlatego warto je podjadać.

Spożywanie przekąsek podczas oglądania meczu – podsumowanie

Wszystko co jemy, niezależnie od tego, czy jest to sałatka, czy kawałek szarlotki, jest posiłkiem, a więc dostarcza nam kilokalorii. Warto więc prowadzić dziennik żywienia, w którym będziemy zapisywać rodzaj i kaloryczność spożywanych produktów. Pamiętajmy, że po przekąski sięgamy zazwyczaj z nudy lub z przyzwyczajenia, nie najadamy się nimi, a jedynie zapychamy. Warto więc przemyśleć swoje zachowanie i nie wpaść w niebezpieczną pętlę złych nawyków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przekąski na mecz, czyli niezbędnik kibica

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0