Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Problemy z erekcją? Pora zmienić… jadłospis

potencja

O tym, że zła dieta i brak ruchu negatywnie wpływają na kondycję naszego organizmu, a w efekcie jakość życia, wiedzą chyba wszyscy. Podwyższony cholesterol, nadciśnienie, miażdżyca, otłuszczenie narządów wewnętrznych i szereg innych – mniej lub bardziej groźnych – dolegliwości czyhają na nas pod postacią wysoko przetworzonych, pełnych konserwantów i sztucznych barwników produktów spożywczych. Jednakowoż, jak pokazują badania, uboga w witaminy i mikroelementy dieta prowadzi nie tylko do występujących najczęściej obok otyłości schorzeń; tłuste, smażone potrawy w połączeniu z nadużywaniem alkoholu i papierosów mogą skutkować również… impotencją. Według badań niemal 50 % mężczyzn między 40 a 70 rokiem życia cierpi na problemy z erekcją. Zjawisko jest zatem powszechne, a zaradzić można mu łatwiej, niż większości z nas mogłoby się wydawać.

Pomidor i ogórek zamiast pigułek

Nieustanny pośpiech, natłok zadań i życie w ciągłym biegu sprawiają, że na co dzień brakuje czasu na samodzielne przygotowywanie posiłków. Nie dziwi zatem fakt, że tak popularne są obecnie fast foody – zabójcze niestety nie tylko dla sylwetki ale i, jak się okazuje, sprawności seksualnej. Bo jeśli nie dostarczamy organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, szwankować zaczyna wiele elementów – począwszy od pamięci i koncentracji, na układzie rozrodczym kończąc. Dlatego tak ważna jest odpowiednio zbilansowana dieta, w skład której powinny wejść zwłaszcza ryby morskie, owoce i warzywa (te ostatnie możemy jeść bez ograniczeń) oraz orzechy, nasiona i produkty z pełnego ziarna. Tłuste mięso warto zamienić na chude, a węglowodany proste na te złożone, ukryte w ciemnym ryżu i makaronie, gruboziarnistych kaszach oraz pełnoziarnistym pieczywie. Co jeszcze? Polecamy z soli i cukru zrezygnować na rzecz chilli, curry, kolendry oraz cynamonu. Dobrym, bo naturalnym wspomaganiem mogą okazać się też zioła, takie jak żeń-szeń, który nie tylko dobrze wpływa na pamięć i wzmacnia serce, ale również podnosi libido. Pamiętać należy też o regularnym spożywaniu posiłków i wypijaniu przynajmniej 1,5 l wody w ciągu dnia.

Mniej papierosów, więcej ruchu

Recepta zdaje się być zatem banalnie prosta – jest to wszak dieta zalecana zarówno przez lekarzy, jak i dietetyków, odpowiednia w leczeniu niemal wszystkich chorób – przede wszystkim zaś otyłości. Oczywiście w niektórych przypadkach problem tkwi nieco głębiej, a zatem należałoby zasięgnąć profesjonalnej porady seksuologa oraz wykonać odpowiednie badania, które pomogą wykluczyć inne choroby. Aby samodzielnie spróbować poprawić jakość życia seksualnego, wystarczy jednak na początek odstawić używki (a przynajmniej zredukować częstotliwość sięgania po nie do minimum), wprowadzić do codziennego trybu życia nieco więcej ruchu, a przede wszystkim – zmienić nawyki żywieniowe. Zamiast hamburgera i frytek wybrać sałatkę, która nie tylko jest prawdziwą bombą witaminową, ale i naturalnym sposobem na zniwelowanie wstydliwych problemów w sypialni. Pamiętajmy: wartościowe jedzenie to nie tylko gwarancja płodności i potencji, ale także zdrowszego i lepszego życia. A przecież na ogół o to nam wszystkim chodzi, prawda?

Żródło:

https://www.euroclinix.net/pl/impotencja
http://www.poradnikzdrowie.pl/seks/problemy-z-seksem/Impotencja-przyczyny-i-leczenie-zaburzen-erekcji_35359.html
https://portal.abczdrowie.pl/impotencja-leczenie-naturalne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Problemy z erekcją? Pora zmienić… jadłospis

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0