Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak poradzić sobie ze wzdętym brzuchem?

wzdęty brzuch

Jeżeli często czujesz w sobie za dużo gazów i „puchnięcie” od wewnątrz, to najprawdopodobniej masz problem ze wzdęciami. Jest kilka sposobów na to nieprzyjemne uczucie – w tym jeden niezawodny!

Czym są wzdęcia?

Uczucie wzdętego brzucha nie bierze się znikąd – często przyczyną gromadzenia się nadmiaru gazów w układzie pokarmowym jest po prostu połykanie powietrza. Robimy to nieświadomie: jedząc, mówiąc, pijąc gorące lub gazowane napoje. Powodem wzdęć mogą być także procesy trawienia i fermentacji bakteryjnej w jelitach.

Wzdęty brzuch może powodować dyskomfort lub nawet ból. Jednak zazwyczaj nadmiar powietrza w układzie pokarmowym nie jest zbyt groźny dla naszego zdrowia – ale jest to dolegliwość bardzo… krępująca. Towarzyszą jej też inne: poczucie pełności (czasem wręcz rozpierania!), bulgotanie w brzuchu, wiatry. Niestety, wzdęć trudno jest unikać. Dobra wiadomość natomiast jest taka, że w łatwy sposób możemy sobie poradzić ze wzdętym brzuchem.

Przeciwdziałaj za pomocą ziół!

Zioła mają zbawienną moc, o czym przekonywały nas już nasze babcie. Miały rację! Kiedy czujesz wzdęty brzuch, natychmiast sięgnij po Iberogast! Jest to unikatowa mieszanka wyciągów z dziewięciu leczniczych roślin: ubiorka gorzkiego, korzenia arcydzięgla, owocu kminku, kwiatu rumianku, owocu ostropestu plamistego, liści melisy, glistnika jaskółcze ziele, liści mięty pieprzowej oraz korzenia lukrecji. W naturalny i szybki sposób pozbędziesz się wzdęć!

Aby zapobiec ich nawrotom, popijaj ziołowe herbatki, najlepiej z ziół moczopędnych, takich jak koper włoski czy mięta pieprzowa. Do zwykłej herbaty możesz dodawać imbir. Na wzdęty brzuch pomoże także żucie świeżych listków mięty zaraz po posiłkach.

Uważaj na to jak i co jesz

Twój układ pokarmowy poradzi sobie z obfitym posiłkiem – jednak kosztem jakości trawienia. Trwa ono wtedy dłużej, a pokarm może zacząć fermentować w jelitach, co kończy się nieprzyjemnymi dolegliwościami. Radzimy jeść mniej, ale częściej i… dłużej. Optymalnym rozwiązaniem jest spożywanie 4-5 niewielkich posiłków na dzień oraz przeżuwanie każdego kęsa po kilkanaście razy.

Warto także wyeliminować z jadłospisu te pokarmy, które są przyczyną wzdęć: rośliny strączkowe i kapustne, cebula, jajka, suszone śliwki. Naszym jelitom szkodzą również potrawy nadmiernie tłuste (smażone) oraz słodycze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak poradzić sobie ze wzdętym brzuchem?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0