Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Plan odchudzania: Jakie powinnaś wyznaczać sobie cele?

plan odchudzania

Nadwaga powoduje wiele problemów zdrowotnych. Powinnaś ustalić sobie plan odchudzania, żeby zapobiec zagrożeniom i problemom. Pewnie zastanawiałaś się jakie długoterminowe cele powinnaś sobie wyznaczyć? A jakie krótkotrwałe? Zanim ustalisz sobie jakiekolwiek cele upewnij się, że będziesz w stanie je zrealizować od samego początku do końca.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w wyborze odpowiedniego planu odchudzania:

1. Bądź realistką

Większość ludzi wyznacza sobie zbyt ambitne cele długoterminowe. Jeśli ważysz 170 kg to nie zakładaj, że w najbliższym czasie schudniesz do 120. To jest raczej mało realny cel i tylko się zniechęcisz. W wyznaczaniu celów powinnaś się kierować wskaźnikiem BMI. On pozwoli Ci idealnie wyliczyć ile powinnaś schudnąć, żeby mieć idealną wagę. W obliczeniach podajesz jaki masz wzrost i ile masz lat a wynikiem będzie Twoja prawidłowa waga. Dzięki temu będziesz wiedziała ile powinnaś schudnąć, żeby wyglądać dobrze a nie wyniszczyć swojego organizmu. Zanim ustalisz swój plan sprawdź najpierw swój wzkaźnik BMI.

2. Ustalenie odpowiednich celów

Jeśli chodzi o odchudzanie, to bardzo ważne jest nastawienie psychiczne. Bez tego bardzo ciężko będzie Ci cokolwiek osiągnąć. Wyznaczaj sobie małe cele i zawsze ciesz się z tego, że udało Ci się je zrealizować. Stopniowy plan odchudzania da Ci dużo radości i energii do kolejnych wyzwań.

3. Staraj się kontrolować, to co robisz

Zamiast założyć, że muszę w tym tygodniu schudnąć tyle a tyle, pomyśl, że zrobisz wszystko, żeby Twoja waga chociaż trochę spadła. Pamiętaj, że nie masz całkowitego wpływu na swoją wagę, ale na to co robisz i jak się odżywiasz, to już masz.

4. Idź do przodu małymi kroczkami

Plan odchudzania nie powinien od razu zakładać dużych osiągnięć. Powinnaś wprowadzać zmiany w swoim życiu stopniowo. Na przykład jeść mniejsze porcje, albo chodzić dłuższą drogą do pracy. Jeśli nie wiesz jeszcze jak szybko schudnąć to się nie martw, zacznij od jednego kilograma.

5. Zachęcaj się do realizacji planu

Nie zakładaj, że albo osiągniesz wszystko, co zamierzyłaś, albo nic. Jeśli nie uda Ci się czegoś osiągnąć w tym tygodniu, to przełóż to na przyszły i nie zniechęcaj się tym. Nie musisz wszystkiego osiągnąć od razu. Jeśli będziesz myślała w taki sposób, to na pewno uda Ci sie schudnąć. Musisz się po prostu zachęcać do działania, a nie zniechęcać tym, że czegoś nie udało Ci się osiągnąć od razu.

6. Mierz siły na zamiary

Nastawiaj się pozytywnie na to co masz osiągnąć w przyszłym tygodniu. Do każdego celu podchodź z radością i entuzjazmem. Każdy cel powinien być dla Ciebie wyzwaniem a nie zmartwieniem. To jest kolejny powód dla którego powinnaś zacząć ćwiczyć podczas planu odchudzania. Ćwicz przez kilka minut dziennie i nie obciążaj za bardzo swojego ciała. Pamiętaj, że odchudzanie powinno być rozplanowane w taki sposób, żebyś mogła swobodnie i bez nadmiernego wysiłku zrealizować każde zamierzenie. Musisz być konsekwentna i zmotywowana a na pewno uda Ci się osiągnąć swój cel.

4 komentarze
  1. Grażyna napisał(a):

    Fajny artykul, bardzo przydatne

  2. Aga napisał(a):

    Ponieważ nie ma cudownej diety, która da efekt od zaraz i na długo, dlatego plan odchudzania i jego przestrzeganie może dać pozytywne efekty w postaci nie tylko zrzucenia kilogramów, ale przede wszystkim uleczenia chorób.

  3. Karola napisał(a):

    Ja wyznaczyłam sobie myślę, że bardzo realny plan zrzucenia 10kg, tyle mniej więcej przytyłam w ciąży, dieta to mż z naciskiem na zdrowe odzywianie sie, picie przynajmniem 2 litrow wody dziennie i spora dawka cwiczen, ale tez wspomagam sie suplementem be slim 3.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Plan odchudzania: Jakie powinnaś wyznaczać sobie cele?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
4