Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Najzdrowsze orzechy na diecie

orzechy

Wiele osób obawia się jedzenia orzechów na diecie ze względu na ich kaloryczność. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie są to puste kalorie, których musimy sobie odmawiać. Orzech laskowy, nerkowiec prażony czy migdał posiadają niezwykle cenne składniki, które można śmiało włączyć do swojego menu.

Złota zasada, którą należy się kierować – nie tylko przy włączaniu orzechów do diety – to jedzenie z umiarem. Orzechy powinny być dodatkiem, który dostarczy organizmowi witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych, a nie głównym składnikiem posiłku.

Czy wiesz, które orzechy powinniśmy jeść na diecie?

Niezwykle ważną informacją jest to, że osoby odchudzające się i będące na diecie nie muszą rezygnować z przekąski pod postacią orzechów. Trzeba tylko pamiętać, aby zachować umiaru i nie łączyć ich z niewłaściwymi dodatkami. Orzechy dostarczają sporo energii, co wynika m. in. z ich wysokiej kaloryczności. Warto jednak mieć na uwadze to, że trudno jest zjeść większe ich ilości naraz. Wystarczy zaledwie garść, aby poczuć szybko przyjemną sytość. Co więcej, w orzechach znajdują się substancje, które wręcz wspierają proces utraty wagi, m.in.  białko, witaminy i minerały.

Orzechy, które jako jedne z wielu są ,,godne” polecenia to pistacje, które obniżają poziom cholesterolu, zmniejszają ryzyko zawału serca, sprzyjają odchudzaniu. Są bogate w białko, które syci i jednocześnie przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Istotne jest to, aby jeść pistacje surowe lub prażone, nie powinny być solone ani smażone. Orzechy ziemne również mają sporo białka i stosunkowo niewiele kalorii w porównaniu z innymi orzechami. Nie brakuje w nich również błonnika, który zmniejsza głód i przeciwdziała podjadaniu.

Jakie orzechy warto włączyć do jadłospisu podczas odchudzania?

Godnymi polecenia orzechami dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy są orzechy włoskie, które obfitują w niezwykłe cenne kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Znajdziemy je m. in. na stronie sklepu Olej z natury. Nawet badania naukowe potwierdzają, że osoby spożywające codziennie orzechy włoskie szybciej i efektywniej chudną. Wspaniale sprawdzą się także migdały, które mają korzystny wpływ na działanie układu nerwowego, poprawiają one pamięć, wzmagają koncentrację. Mają sporo witaminy E o silnym działaniu przeciwutleniającym. Stoją na straży młodzieńczego wyglądu, poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci.

Bardzo zdrowe i smaczne są również orzechy brazylijskie, nazywane naturalną skarbnicą selenu. Wystarczy zjeść zaledwie dwa orzechy, aby pokryć dobowe zapotrzebowanie na ten cenny pierwiastek. Orzechy brazylijskie przyspieszają metabolizm, co stanowi klucz do sukcesu, jeśli chce się zredukować masę ciała. Oczywiście nie brakuje w nich też szeregu innych mikroelementów, dlatego stanowią zdrową i pożywną przekąskę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najzdrowsze orzechy na diecie

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0