Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Lecytyna w płynie oraz inne metody na poprawę pamięci

mózg

Znowu nie możesz znaleźć kluczy? Zapominasz, co trzeba kupić? Nie pamiętasz nazwiska nowo poznanej osoby? Mamy dla ciebie proste metody na wyostrzenie pamięci. Sprawdź je!

Ćwicz mózg

Tak jak ćwiczenia fizyczne pomagają utrzymać ciało w dobrej formie, tak aktywność psychiczna wpływa na stan mózgu i zapobieganie problemom z pamięcią. Jak ćwiczyć mózg? Rozwiązuj krzyżówki, graj w brydża i wybieraj nieznane wcześniej trasy. A może spróbujesz gry na jakimś instrumencie lub zdecydujesz się pracować społecznie?

Spotykaj się z bliskimi

Interakcje społeczne pomagają uniknąć depresji i stresu, które mogą przyczynić się do utraty pamięci. Szukaj okazji, aby spotykać się z rodziną, przyjaciółmi i innymi znajomymi. To szczególnie ważne, jeśli na codzień mieszkasz samotnie.

Zorganizuj się

Zapominasz o ważnych terminach? Notuj wydarzenia, zadania i daty w notesie, kalendarzu lub elektronicznym planerze. Podczas pisania, możesz głośno powtarzać treść uwag, aby dodatkowo zapadły ci w pamięć. Ponadto znajdź w domu miejsce na portfel, klucze i inne rzeczy, których zdarza ci się szukać.

Śpij dobrze

Niedostatek snu także może wpływać na zakłócenia pamięci. Dlatego nocny odpoczynek powinien być jednym z twoich priorytetów. Warto wiedzieć, że większość dorosłych potrzebuje od siedmiu do dziewięciu godzin snu na dobę.

Jedz zdrowo

Zdrowy sposób odżywiania to korzyść nie tylko dla mózgu. Co powinno się znaleźć w twoim jadłospisie? Jedz owoce, warzywa i produkty z pełnego ziarna. Wybieraj źródła białka o niskiej zawartości tłuszczu, takie jak chude mięso, drób bez skóry czy ryby. Ważne jest również to, co pijesz. Nadużywanie alkoholu może przyczyniać się do utraty pamięci.

Żyj aktywnie

Znajdź czas na regularną aktywność fizyczną. Zwiększa ona przepływ krwi do całego ciała, w tym do mózgu. Może to pomóc zachować ostrość pamięci. Nie musisz być wyczynowcem. Wystarczy pływanie, jazda na rowerze, a nawet zwykły spacer.

Dbaj o siebie

Niektóre choroby przewlekłe mogą mieć wpływ na pamięć. Jeśli na coś chorujesz, postępuj zgodnie z zaleceniami lekarza dotyczącymi terapii. Im bardziej dbasz o swoje zdrowie, tym lepsza jest twoja pamięć.

Szukaj pomocy

Na wzmocnienie pamięci mogą pomóc farmaceutyki dostępne bez recepty. Jednym z takich preparatów jest lecytyna w płynie z dodatkiem witamin z grupy B.

Kiedy do specjalisty?

Jeśli twoja utrata pamięci jest znacząca i przeszkadza ci w wykonywaniu codziennych czynności, skonsultuj się z lekarzem. Przeprowadzi on niezbędne badania diagnostyczne i – zależnie od przyczyny twojego stanu – wdroży odpowiednią terapię.

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/poradnik/moc-lecytyny/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lecytyna w płynie oraz inne metody na poprawę pamięci

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0