Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Kolagen do picia – jak wybrać najlepszy?

kolagen

7 porad jak wybrać najlepszy kolagen do picia, aby dał jak najlepsze efekty.

1. Rodzaj kolagenu

Oprócz tego, wytwarzanego przez organizm ludzki, istnieje kilka rodzajów kolagenu: rybi, bydlęcy i wieprzowy. Tylko kolagen morski jest w stanie wniknąć w głąb skóry, ponieważ jego wyjątkowa budowa jest bardzo zbliżona do ludzkiego. Pozwala to na szybkie uzupełnienie niedoborów. Szukaj więc produktów zawierających kolagen z ryb. Inne rodzaje kolagenu są dużo miej wartościowe, gdyż są mniej wchłanialne przez ludzki organizm.

Kolagen do picia – korzyści dla zdrowia

2. Dzienna dawka kolagenu

Według badań, optymalna dzienna dawka kolagenu to ok. 4000 mg. Taka ilość jest najlepiej przyswajalna przez nasz organizm, co daje widoczne efekty w krótkim czasie – skóra staje się bardziej napięta, zmarszczki zostają wygładzone, a dolegliwości stawowe złagodzone. Na rynku znajdziesz preparaty, które zawierają ponad 5000 mg kolagenu w dziennej dawce.

3. Wchłanialność kolagenu

Ilość składnika aktywnego jest bardzo ważna, ale tylko wtedy, gdy producent zadba też o jego wchłanialność. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest kolagen do picia – jest on lepiej przyswajalny niż tabletki. Badania pokazują, że napój taki błyskawicznie aktywuje fibroblasty i sprawia, że produkują tyle kolagenu, ile jest niezbędne do zachowania młodego wyglądu skóry, pięknych włosów oraz zdrowych stawów. Jest to również rozwiązanie idealne dla osób, które mają problemy z połykaniem tabletek lub wolą dodać kolagen do koktajlu

4. Składniki dodatkowe

Oprócz witaminy C (najlepsza jest witamina C lewoskrętna), która zwiększa przyswajalność kolagenu, warto wybrać produkt zawierający również inne dodatkowe substancje. Jeśli stosujesz kolagen na stawy, sprawdź czy w jego składzie znajduje się glukozamina. Wchodzi ona w skład stawów oraz chrząstek stawowych i dlatego jest niezbędna, aby zachować stawy w dobrej kondycji.

Skuteczność kolagenu do picia

5. Potwierdzona skuteczność

Zanim zdecydujesz się na zakup suplementu, upewnij się, że jego działanie zostało potwierdzone badaniami. Jeśli zawiera on też inne substancje o uwodnionej skuteczności, możesz mieć pewność, że wybrałaś dobry produkt.

6. Sprawdzony producent

Jeśli kupujesz w drogerii lub aptece, możesz mieć pewność, że produkt został przebadany i jest wysokiej jakości. Gdy, natomiast, decydujesz się na zakup w Internecie, poszukaj informacji na temat certyfikatów i nagród przyznanych producentowi. Świadczą one o uznaniu dla niego i wysokiej jakości produktów.

7. Opinie innych

Dane pokazują, że jest to kluczowy czynnik wpływający na decyzję o zakupie. Często opinie znajdziesz na stronie producenta. Jeśli ich tam nie ma, przeszukaj fora internetowe. To prawdziwa skarbnica wiedzy.

1 komentarz
  1. Nasti napisał(a):

    Pare lat temu nie wierzyłam
    W kolagen do picia, teraz nie mogę sobie wyobrazić bez niego dnia. Stosuje ten od Nutri clinic, dość drogi jednak w porównaniu do innych – najlepszy 
    Polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kolagen do picia – jak wybrać najlepszy?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
1