Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jumping Fitness – poznaj jego zalety!

fitness

Moda na zdrowie odżywianie, owocowo – warzywne koktajle wciąż trwa. Nastąpił również przełom w dziedzinie sportu. Od teraz znacznie ciekawszych i skuteczniejszym rozwiązaniem okazuje się być fitness na trampolinach.

Czy wiesz, że pierwsza mini trampolina została zaprojektowana w 1938 roku. Natomiast projekt ten opatentowano dopiero w 1975 roku. Szybko zyskała popularność wśród Amerykanów. W Polsce takie ćwiczenia dopiero teraz zyskują na popularności. Wiele kobiet, (chociaż nie tylko) decyduje się na regularne uczęszczanie na Jumping Fitness.

Co to takiego?

Jumping Fitness to trening cardio, tylko w wersji na trampolinach. Od zawsze nudziły Ci się tradycyjne ćwiczenia? Nawet te prezentowane w różnorodnych klubach na dłuższą metę przestawały dawać Ci satysfakcję? Może warto zamienić je właśnie na Jumping Fitness. Ćwiczenia wykonywane są one, podobnie jak aerobik w rytm muzyki. Mogą być bardzo spokojne. Wówczas polegają na lekkim kołysaniu się na trampolinie. Nie chodzi o wybijanie się, ale o podniesienie tętna. Może to być bieg w miejscu, taniec. Bardziej energiczna wersja to podskoki, podczas których wzmacniane są mięśnie pośladków, nóg i brzucha. Masz do dyspozycji wiele ruchów i technik. Takie zajęcia prowadzone są przez specjalistów, np. w JumpWorld. Osoby znające się na fitnessie, ćwiczeniach, dobierają programy odpowiednio do grup wiekowych, poziomu zaawansowania itp. Najważniejsze jest to, że masz zapewniony trening całego ciała. Mięśnie zmuszane są do szybkich skurczów, a miękka powierzchni, w odróżnieniu od twardej ziemi zapewnia świetną amortyzację i nie obciąża stawów.

Zalety Jumping Fitness

Jumping Fitness daje niezwykłe efekty. Po godzinie ćwiczeń możesz spalić nawet 1000 kcal. Takie treningi wspomagają krążenie, zwiększają pojemność płuc, poprawiają pracę układu krążenia, zmniejszają ciśnienie krwi. Przyspieszają przemianę materii, stymulują trawienie, przyczyniają się do uwalniania toksyn z organizmu i przede wszystkim wzmacniają mięśnie. Ponadto modelują sylwetkę. Niestety istnieje kilka przeciwwskazań, które uniemożliwiają bądź wykluczają korzystanie z tego rodzaju treningu. Są to: m.in.: ciąża, nadwaga, zaburzenia koordynacji bądź równowagi, choroby układu skokowego i kolanowego, choroby układu oddechowego, świeże urazy. Z takiego treningu powinnaś również zrezygnować, jeśli cierpisz na osteoporozę, choroby układu krążenia, czyli np. nadciśnienie tętnicze.

Dla kogo?

Zajęcia Jumping Fitness to świetna forma rozrywki dla tych, którym znudziły się tradycyjne metody, a jednak nie chcą rezygnować ze sportu i nadal wciąż modelować swoją sylwetkę. Jeśli zatem nie ma przeciwwskazań – ruszaj do boju i zapisz się na zajęcia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jumping Fitness – poznaj jego zalety!

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0