Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Joga sposobem na stres

joga

W dzisiejszych czasach ludzie żyją szybko, są zabiegani, mają mnóstwo obowiązków i z każdej strony docierają do nich bodźce stresowe. Podpowiemy więc, dlaczego joga to świetny sposób żeby poradzić sobie z problemami i żyć lepiej oraz czemu naprawdę warto jej spróbować.

Swoją przygodę z jogą można zacząć w różny sposób: zapisać się do klubu, spróbować swoich sił oglądając materiały wideo, wziąć udział w warsztatach lub też zgłębić jej ideę w polecanej literaturze. Dla osób początkujących, którzy nigdy nie mieli do czynienia z jogą świetnym rozwiązaniem będzie akademia jogi. Zapisując się w takie miejsce uczestnik pozna wszystkie techniki od podstaw, a prowadzący zajęcia dopilnuje, aby poszczególne asany były dostosowane do umiejętności i wykonywane prawidłowo. Zajęcia w grupie mobilizują do ciągłej pracy nad sobą i robienia coraz większych postępów, z drugiej strony ćwicząc umiejętność koncentracji.

Ćwiczenia jogi na stres

Joga jest polecana przede wszystkim osobom, które chcą zmienić swoje życie na lepsze. Regularne ćwiczenie jogi utrzymuje w dobrej kondycji zarówno sferę fizyczną jak i psychiczną, zapewniając praktykującym harmonię jestestwa. Dzięki różnym stopniom trudności poszczególnych asanów oraz różnego ich przeznaczeniu, każdy kto tylko zechce spróbować jogi znajdzie w niej coś dla siebie. Będzie ona świetną alternatywą zarówno jednostek nieprzepadających za aktywnością fizyczną, jak i dla osób starszych, gdyż można traktować ją jako ćwiczenie ogólnorozwojowe i wspomagające funkcjonowanie organizmu. W ten sposób idealnie można połączyć przyjemne z pożytecznym – doskonały sposób na relaks z utrzymywaniem dobrej sprawności organizmu bez hektolitrów wylanego potu.

Filozofia jogi

Warto również zaznaczyć, że joga to nie tylko ćwiczenia, asany i zajęcia w grupie, ale za tym pojęciem kryje się także pewna filozofia i sposób na życie. W wielu akademiach jogi można nie tylko zrelaksować się na zajęciach, ale również zgłębiać jej tajniki i wprowadzać w swoje życie zasady tej filozofii. Dzięki temu możemy lepiej poznać swoje ciało, nauczyć się je kontrolować, a także odciąć się od świata i prawdziwie odprężyć. W połączeniu z medytacją, pomagającą oczyścić umysł i spojrzeć na życie z innej perspektywy, często staje się bodźcem do zmiany systemu wartości i lepszego kierowania własnym losem. Techniki relaksacji i oddechu poznane np. w trakcie zajęć można wykorzystać w stresujących i wymagających skupienia sytuacjach, dzięki czemu łatwiej o skupienie i wykorzystanie pełni swoich możliwości. Joga na stres jest naprawdę skutecznym rozwiązaniem – nie tylko w formie ćwiczeń, ale także jako sposób na życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Joga sposobem na stres

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0