Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jedz do syta i chudnij! Dieta błonnikowa

dieta błonnikowa

Dieta błonnikowa składa się głównie z warzyw, owoców oraz zbóż z pełnego przemiału. Jakie korzyści daje i czy jest zdrowa? Dietę błonnikową opracował na początku lat dziewięćdziesiątych amerykański lekarz, doktor Siegal. To jedna z najbardziej skutecznych diet odchudzających. Pozwala schudnąć, nie doprowadzając przy tym do uczucia głodu. Ma bardzo korzystny wpływ na metabolizm, oczyszcza jelita i jest bogata w cenne składniki odżywcze.

Zasady diety błonnikowej

Główna zasada diety błonnikowej jest taka, aby każdego dnia spożywać 50 g błonnika. Mają go w swoim składzie nieprzetworzone produkty zbożowe (takie jak brązowy ryż czy różne kasze), pieczywo razowe i z pełnego przemiału, owoce oraz warzywa. 50 g to bardzo dużo, biorąc pod uwagę, że w ramach zwykłej diety spożywa się ok. 15-25 g błonnika dziennie. W diecie błonnikowej dopuszcza się jedzenie chudego białego mięsa, chudych ryb i chudych produktów mlecznych, ale łączna waga ich wszystkich nie powinna przekraczać 80 g dziennie. Można też używać oliwy i masła, ale z umiarem. Dieta błonnikowa wyklucza smażone potrawy, alkohol i cukier. Słodzone napoje i słodycze muszą więc pójść w odstawkę. Zamiast tego zaleca się wzbogacać smak potraw świeżymi, suszonymi ziołami.

Co różni dietę błonnikową od innych diet?

Dieta błonnikowa w odróżnieniu od wielu innych diet odchudzających pozwala jeść do syta. Potrawy są niskokaloryczne, nie zachodzi więc obawa, że przybędzie nam kilogramów. Błonnik w żołądku zwiększa swoją objętość, uczucie sytości zostaje na długo po spożyciu posiłku. Dlatego właśnie dieta błonnikowa jest tak łatwa w stosowaniu.

Przeciwwskazania

Dieta błonnikowa nie jest dla wszystkich. Odradza się ją osobom cierpiącym na choroby jelit i układu pokarmowego. Spożywanie dużej ilości produktów z błonnikiem może doprowadzić u takich osób do wzdęć, a także niedoborów wapnia, magnezu i żelaza.

Dieta błonnikowa to nie jedyny sposób na skuteczne odchudzanie. Jeśli chorujesz na jelita lub dolegliwości żołądkowe, możesz zastosować inne rodzaje diet. Więcej o samym odchudzaniu przeczytasz tutaj: https://likeastore.com/pl/odchudzanie-to-nie-taka-straszna-rzecz/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jedz do syta i chudnij! Dieta błonnikowa

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0