Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak wygląda projektowanie etykiet suplementów diety?

suplementy

Aby wyróżnić się na rynku suplementów diety nie wystarczy wyłącznie dobry jakościowo produkt. Równie ważny jest jego skuteczny marketing. Tym, na co klienci zwracają uwagę w pierwszej chwili, gdy podejmują decyzję o zakupie, jest etykieta produktu. Dobrze zaprojektowana, powinna być atrakcyjna i odpowiednio dopasowana do danego suplementu, a także – korzystnie wyróżniająca się na tle konkurencji.

Wstęp – dlaczego etykieta suplementu musi być dobrze zaprojektowana

Projektowanie etykiety suplementu diety jest elementem budowania wizerunku całej marki. Stworzona w sposób przemyślany, może stanowić jej swoistą wizytówkę. To właśnie na etykietę klient zwróci swoją uwagę w pierwszym momencie. Na podstawie tego, jak ją oceni, zdecyduje, czy warto zakupić oferowany suplement. Pamiętajmy, że aby etykieta odniosła sukces, oprócz pozytywnych wrażeń estetycznych, powinna zawierać również informacje budzące przyjemne skojarzenia. Dzięki temu z większym prawdopodobieństwem zainteresuje klienta i zachęci go do zakupu.

Zasady dobrego projektowania

W trakcie projektowania etykiety suplementu diety należy rozważyć, co w pierwszej kolejności chcemy zakomunikować potencjalnemu nabywcy. Pamiętajmy, że oprócz bezpośredniej komunikacji za pomocą słowa czy obrazu, równie istotne są informacje, jakie klient wyłapuje intuicyjnie. Jedną z nich jest używana na etykiecie kolorystyka. Konsumenci posiadają automatyczne skojarzenia nawet na poziomie samych barw i tak np. używając etykiet w kolorze zieleni nadamy komunikat o organicznym, zdrowym pochodzeniu produktu, natomiast decydując się na kolor niebieski wywołamy skojarzenia związane ze spokojem i stabilnością.

Oczywiście, oprócz komunikatów na poziomie nieświadomym, należy również dokładnie rozważyć, jak będą wyglądały komunikaty widziane „gołym okiem”. Etykieta może tu służyć za swoiste medium komunikacyjne z potencjalnym nabywcą. Dzięki trafnym i chwytliwym hasłom zamieszczonym na opakowaniu można nadać jasny przekaz o charakterze produktu i zachęcić w ten sposób do jego zakupu.

Szczególnie istotne jest to, aby podczas projektowania etykiety suplementu diety zastanowić się, czy gotowy do sprzedaży produkt będzie wyróżniać wśród innych. Czy posiada coś, co odróżnia go od konkurencji? Niestety w momencie, gdy suplement nie będzie wyróżniał się na sklepowej półce, szansa na to, że ktoś będzie zdecydowany po niego sięgnąć, zdecydowanie maleje.

Tym, o co również należy zadbać, jest odpowiednio zagospodarowane miejsce na etykiecie. Dzięki przejrzystemu rozmieszczeniu poszczególnych informacji, wytworzymy jasny przekaz. Nieczytelne etykiety szybko wzbudzają zdezorientowanie w kliencie, zniechęcając go tym samym do dokonania zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak wygląda projektowanie etykiet suplementów diety?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0