Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak trenować z korzyścią dla zdrowia?

trening

Nie ma się co oszukiwać, najczęściej decyzja o rozpoczęciu regularnych treningów jest podyktowana tym, że chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Nie zrozum nas źle, zasadniczo najważniejsze, jest to, że w ogóle chcesz się podnieść z kanapy. Jednakże warto uświadomić sobie jak decyzja o podjęciu aktywności fizycznej może wpłynąć na Twoje zdrowie oraz całe życie. A jest to wpływ naprawdę niebagatelny. O korzyściach płynących z treningów opowiedzą nam dzisiaj fachowcy z Health Factory, którzy organizują kurs na trenera personalnego w Warszawie oraz innych miastach naszego kraju.

Dlaczego warto ćwiczyć?

1. Dla zdrowia

Nie jest tajemnicą, że regularny wysiłek fizyczny zbawiennie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Dzięki niemu rzadziej chorujemy, ponieważ wzmacnia się nasz układ odpornościowy. Lepiej działa również układ krwionośny, dzięki czemu poziom złego cholesterolu ulega znacznemu obniżeniu. Ruch wspomaga również Twoje serce, przez co spada ryzyko poważnych chorób związanych z tym ważnym narządem. Także poziom cukru w Twojej krwi ulega naturalnej regulacji. Ćwiczenia sprawiają również, że pojemność płuc się zwiększa i rzadziej łapiesz zadyszkę, biegnąc do autobusu. Treningi wpływają także na gęstość kości, dzięki czemu nie połamiesz się tak łatwo jeżdżąc na nartach zimą. Do korzyści zdrowotnych warto na koniec dodać zwiększenie masy mięśniowej, która wpłynie na Twoją siłę i wytrzymałość. Lista robi wrażenie prawda? A to przecież tylko podstawowe zalety płynące z regularnego biegania czy odwiedzania siłowni.

2. Dla poprawienia jasności myślenia

Czy wiesz, że istnieją badania, które dowodzą, że aktywność fizyczna ma znaczący wpływ na poziom naszej kreatywności? Coś w tym zdecydowanie jest, ponieważ faktycznie wiele doskonałych pomysłów pojawia się, kiedy umysł skupia się na zupełnie czymś innym – na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń. Co ważne ten stan utrzymuje się również po treningu, kiedy umysł jest wyostrzony i uważny. Teraz już rozumiesz, co mają na myśli osoby, które mówią, że „problemy trzeba wybiegać”?

Miejsce na foto1

3. Dla doskonałego nastroju

Jak to jest, że podczas ciężkiego treningu przeklinamy siebie i pomysł na to, żeby w ogóle ruszać się z kanapy – a po treningu jesteśmy najszczęśliwsi na świecie i mamy uśmiech od ucha do ucha? Odpowiedź jest niezwykle prosta – to przez endorfiny. W czasie wysiłku w mózgu uwalniana jest substancja nazywana (nie bez powodu) hormonem szczęścia. Odpowiada na za Twoje dobre samopoczucie. Dlatego, kiedy masz chandrę, a cały świat wydaje się być przeciwko Tobie – wskakuj w dres i poćwicz!

4. Dla energii

Poranne ćwiczenia pozwolą Ci skutecznie się obudzić i skłonić Twój mózg do działania. Aktywny poranek oznacza doskonały nastrój przez cały dzień. Trening może być pomocny również, kiedy zaczynasz czuć się ociężały i ospały w ciągu dnia. Gimnastyka lub bieganie zadziałają lepiej niż kolejna kawa, a ich efekty ćwiczeń będą działały na Twoją korzyść dłużej.

5. Dla poprawy samooceny

Dzięki treningom ciało nabiera jędrności, smukłości i jest doskonale wymodelowane. Skóra staje się napięta, ukrwiona oraz odżywiona i gładka. A my wyglądamy młodziej i znacznie bardziej atrakcyjnie. Nie ma co ukrywać, że poprawa wyglądu ma ogromny wpływ na poprawę naszej samooceny. Atrakcyjni czujemy się pewni siebie i wierzymy, że możemy wszystko. Nie bez znaczenia jest również wpływ ćwiczeń na nasz sen. Naukowcy zwracają również uwagę na to, że uprawianie ulubionego sportu może znacząco wpłynąć na leczenie depresji oraz walkę z nałogami.

W obliczu powyższych informacji nie pozostaje nam nic innego jak powiedzieć – na trening MARSZ!

A jeśli ćwiczenia staną się Twoją pasją do tego stopnia, że zechcesz zrobić z nich swój zawód, to zapraszamy na profesjonalny kurs na trenera personalnego. Warszawa, Łódź, Kraków, Katowice i Wrocław czekają na fachowców, którzy odmienią życie innych i zarażą ich pasją do sportu. Jeśli więc uważasz, że trener personalny to zawód dla Ciebie to zapraszamy na kurs do Health Factory.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak trenować z korzyścią dla zdrowia?

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0