Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jak radzić sobie z problemami ze snem?

kobieta

Każdy z nas jest inny – osoby z chronotypem sowy zasypiają późno i preferują późniejsze pobudki, podczas gdy chronotyp skowronka potrzebuje wcześniejszego zasypiania, ale też wcześniej wstaje. Co jednak, jeśli mimo zmęczenia nie potrafimy zasnąć o odpowiedniej porze? Co poradzić na problemy ze snem?

Jak szybko zasnąć?

Jeśli codzienne zasypianie przeciąga się w nieskończoność i mamy wrażenie, że próbowaliśmy już wszystkiego, to warto bliżej przyjrzeć się temu problemowi. Kłopoty ze snem mogą wynikać z różnych rzeczy – ze źle dobranej diety, z niezdrowego, pozbawionego ruchu trybu życia i z wysokiego poziomu stresu. Jak można spróbować zwalczyć problemy ze snem? Czy pomoże wietrzenie sypialni? Sport? A może melatonina zawarta np. w suplemencie diety Miralo Sen? Sprawdź, co pomoże Ci szybciej zasnąć.

  1. Rośliny w sypialni

Rośliny są w sypialni mile widziane. Warto jednak stawiać na gatunki, które nie pachną intensywnie i na te, które oczyszczają powietrze. Należą do nich np. bluszcz, senseweria, aloes czy skrzydłokwiat.

  1. Odpowiednia temperatura

Zbyt wysoka temperatura w sypialni nie sprzyja szybkiemu zasypianiu. Optymalna temperatura to 18-220C. Warto przy tym pamiętać o solidnym przewietrzeniu sypialni przed snem. W okresie grzewczym dobrze też zadbać o poziom wilgotności w pomieszczeniu – na zbyt suche powietrze pomogą np. mokre ręczniki rozwieszone na grzejniku.

  1. Ograniczenie słodyczy

Cukier krzepi? Coś w tym jest. Słodkości nie tylko dodają nam energii, ale też nas pobudzają. By przyspieszyć zasypianie, warto mocno ograniczyć ilość cukru w naszej diecie – słodkie przekąski możemy z powodzeniem zastąpić np. orzechami lub suszonymi owocami.

  1. Rytuał relaksacyjny

Okazuje się przydatny nie tylko w przypadku niemowląt. Rytuał relaksacyjny pomoże osobom z zaburzonym rytmem dobowym ponownie go ustalić. Regularne powtarzanie tych samych czynności w określonych godzinach będzie jasnym sygnałem dla naszego organizmu, że oto zbliża się pora zasypiania. Co może stanowić rytuał relaksacyjny? Na przykład – kąpiel w pianie, czytanie przed snem, słuchanie spokojnej muzyki lub podcastów.

  1. Gimnastyka

Regularne ćwiczenia są znakomitym sposobem na zachowanie zdrowia i zadbanie o równowagę psychiczną. W czasie ćwiczeń wydzialeją się endorfiny – czyli hormony szczęścia, spada też poziom stresu. Dużym powodzeniem cieszy się szczególnie joga, którą możemy uprawiać nawet w domowym zaciszu. Te relaksujące ćwiczenia mogą stać się też częścią naszego wieczornego rytuału – warto spróbować!

  1. Melatonina

Jeśli problemy ze snem nie mijają, warto sięgnąć po syntetyczny hormon snu, jakim jest melatonina, zawarta np. w suplemencie diety Miralo Sen, która skraca czas zasypiania. Oprócz melatoniny, składnikiem Miralo Sen jest również ashwagandha, która pomaga budować odporność na stres, będący częstą przyczyną problemów ze snem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak radzić sobie z problemami ze snem?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0