Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Jabłczan kreatyny – opis, działanie, dawkowanie

odżywki

Jedną z najbardziej znanych substancji anabolicznych jest kreatyna. Ten związek może występować w różnych formach. Dużą popularnością wśród substancji kreatynowych cieszy się jabłczan kreatyny. Czym jest? Jakie jest jego działanie? Jak należy go przyjmować?

Opis

Jabłczan jest połączeniem trzech cząsteczek kreatyny. Z tego powodu często jest określany jako „trikreatyna” lub TCM. Ta substancja charakteryzuje się złożoną budową chemiczną, dzięki czemu:

  • odznacza się doskonałą wytrzymałością i jakością,
  • odżywki oparte na jabłczanie kreatyny wyróżniają się lepszą przyswajalnością, co w konsekwencji pozwala poprawić efekty wynikające z połączenia treningu siłowego oraz zbilansowanej diety,
  • jest lepiej rozpuszczalna niż monohydrat – nie tworzy w połączeniu z wodą grudek, które przeszkadzają w spożyciu suplementu i często zrażają do dalszego stosowania,
  • wykazuje się dobrą odpornością w trakcie procesu trawienia – przekłada się to na minimalizację strat w układzie pokarmowym, co z kolei zapewnia większe ilości kreatyny w mięśniach.

Działanie

Odżywki zawierające jabłczan:

  • wspomagają proces rozbudowy mięśni – poprzez nasilenie reakcji anabolicznych, których efektem jest zwiększona synteza włókien mięśniowych,
  • zwiększają tempo regeneracji zniszczonych komórek mięśniowych,
  • wpływają na wzrost wytrzymałości mięśniowej oraz mocy – dzięki wzmożeniu produkcji ATP,
  • wzmacniają mechanizmy regeneracyjne,
  • łagodzą zmęczenie powysiłkowe,
  • przyczyniają się do kształtowania sylwetki ciała,
  • pozwalają zredukować tkankę tłuszczową – poprzez stymulację tempa przemiany materii oraz nasilenie potliwości.

Dawkowanie

Jabłczan kreatyny jest dostępny w postaci kapsułek lub proszku. Występuje w formie wieloskładnikowwych stacków kreatynowych lub monopreparatów. Dawkowanie tego suplementu zależy od masy ciała, postaci preparatu oraz rodzaju realizowanego wysiłku fizycznego. Wyróżnia się dwa sposoby stosowania:

  • stały: 0,03-0,05 g preparatu na kilogram masy ciała,
  • cykliczny (4-12 tygodni): 5-10 g preparatu na dobę podzielone na 1-3 porcji. Jedna porcja powinna wynosić 2-5 g.

Ta substancja kreatynowa jest lepiej przyswajalna w połączeniu z cukrem. Z tego powodu warto ją przyjmować z sokiem owocowym, gdyż taka forma poprawia efekty preparatu. Należy też zauważyć, że w przypadku kreatyny pora stosowania nie ma istotnego znaczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jabłczan kreatyny – opis, działanie, dawkowanie

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0