Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Fitness – 24 sposoby na wakacyjne ciało

trening

Nadchodzi lato – czas słońca i wysokich temperatur. Czas wyjazdów na wakacje i paradowania po plażach w skąpych strojach kąpielowych. Czy Twoje ciało jest na to gotowe? Jeśli zamiast „kaloryfera” nadal masz miękką oponkę, to czas najwyższy udać się do klubu fitness i powalczyć o poprawę sylwetki. To już naprawdę ostatni dzwonek! Nie wiesz jak się za to zabrać? Przedstawiamy 24 sposoby, które przy odpowiedniej regularności powinny przynieść zadowalający efekt.

Sposób 1: treningi cardio. Bieganie na bieżni, pedałowanie na rowerkach, ćwiczenie na orbitrekach czy wychodzenie po schodach, pozwoli na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Oczywiście jeśli będziemy to robić co najmniej 3 razy w tygodniu i powstrzymamy się od podjadania i niezdrowych przekąsek. Ważne jest również utrzymywanie odpowiedniego tętna podczas ćwiczeń.

Sposób 2: trening obwodowy. Intensywne ćwiczenia siłowe i aerobowe wykonywane z bardzo krótkimi przerwami. Łączny czas treningu – 30 min.

Sposób 3: crossfit. Bardzo podobny do treningu obwodowego, jednak pomiędzy ćwiczeniami jest więcej przerwy. Oba powyższe sposoby poza spaleniem tłuszczu rzeźbią i wzmacniają ciało. Trzeba mówić coś więcej?

Sposób 4: zumba. Godzina szaleństwa w rytmie latynoskich hitów spala tkankę tłuszczową ekspresowo.

Sposób 5: spinning. Dla amatorów kolarstwa. Nie dość, że wywalczymy jędrne nogi i pośladki oraz płaski brzuch, to jeszcze przygotujemy się do rowerowych wycieczek.

Sposób 6: TRX. Ćwiczenia na taśmach. Pozwalają w niecodziennej formie rzeźbić ciało.

Sposób 7: trening personalny. Pod okiem trenera ciężko będzie się lenić, a jeszcze trudniej zgubić motywację.

Sposób 8: tabata. Intensywny, ale krótki trening, który podkręci metabolizm oraz szybko poprawi wygląd ciała. Opiera się na zestawie ćwiczeń z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

Sposób 9: zajęcia ze stepami. Na wpół taneczny trening z wykorzystaniem specjalnych stopni.

Sposób 10: tradycyjny aerobik. Czyli to, co możemy robić nawet w domowym zaciszu.

Sposób 11: kettlebell. Zajęcia ze specjalnymi obciążnikami – wzmacniają, rzeźbią, pomagają w odchudzaniu.

Sposób 12: pilates. Ćwiczenia pomagające na wyćwiczenie mięśni głębokich organizmu, odpowiedzialnych za równowagę. Wykonywane w spokojnym tempie – w rytm własnego oddechu.

Sposób 13: zajęcia na gumowych piłkach fitness. Ćwiczenia wykonywane szybko pozwolą na błyskawiczne zwalczenie nadprogramowych kilogramów. Przy okazji uda nam się wyćwiczyć równowagę.

Sposób 14: stretching. Rozciąganie będzie dobrym pomysłem dla osób, które nie ważą zbyt dużo i pragną jedynie wysmuklić swoje ciało. Ponadto, dzięki rozciągnięciu mięśni optycznie będziemy wyglądać na kilogram lub dwa mniej.

Sposób 15: zajęcia ABS. Jest to trening, który najlepiej pomoże nam wypracować idealny wakacyjny brzuszek.

Sposób 16: body pump. Czyli trening z użyciem sztang. Zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Sposób 17: ABT. Trening pozwalający na wyrzeźbienie brzucha i pośladków oraz nóg. Wykonywany jest w rytm skocznej muzyki.

Sposób 18: boks. Niektóre kluby fitness mają go w swojej ofercie. Ma to służyć jako wprawka do treningu profesjonalnego. Wiadomo, że intensywna rozgrzewka i zajęcia siłowe pomogą w zrzuceniu wagi i wyrzeźbieniu ciała.

Sposób 19: indywidualne zajęcia. W sieci jest dostępnych wiele zestawów treningowych, które możemy wykonywać sami wykorzystując sprzęty dostępne w siłowniach. Szczególnie dobrze zaopatrzone są kluby fitness 24 h.

Sposób 20: nocne ćwiczenia. Dla zapracowanych, którzy w ciągu dnia nie są w stanie wybrać się na trening, idealne okażą się kluby fitness 24-godzinne. Może nie będziemy mieli okazji na trening z trenerem, ale na pewno będziemy mogli korzystać z całego wyposażenia.

Sposób 21: joga. Niektóre kluby fitness mają w swej ofercie zajęcia z jej podstaw. Jak widomo, joga ćwiczy zarówno umysł, jak i ciało.

Sposób 22: TBC, czyli total body conditioning. Wzmocnienie całego organizmu. Trening indywidualny dla początkujących.

Sposób 23: ćwiczenia z bosu, czyli za pomocą przyrządu przypominającego gumową piłkę, przecięta w połowie. Idealne na wymodelowanie ciała i poprawę równowagi.

Sposób 24: koszykówka lub inne sporty halowe. Większe kluby fitness udostępniają halę sportową, dzięki czemu możemy w gronie przyjaciół walczyć o wakacyjne sylwetki podczas odbijania piłki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fitness – 24 sposoby na wakacyjne ciało

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0