Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Czy dieta wegetariańska odchudza?

dieta na płaski brzuch

Kiedy decydujemy się zrzucić kilka zbędnych kilogramów jesteśmy w stanie zrobić wiele. Na przestrzeni lat powstało wiele diet dających gwarancje doskonałej sylwetki bez efektu jojo. W ostatnich dekadach coraz więcej ludzi przechodzi na wegetarianizm. W wielu przypadkach jest to spowodowane zmianą jakości życia, czy postawą ekologiczną. Spora ilość osób staje się wegetarianami, gdyż zwyczajnie nie lubi mięsa. Znaczna część konsumentów jednak używa diety wegetariańskiej jako sposób na odchudzanie się. Pytanie, czy jest ona rzeczywiście skuteczna?

Dlaczego nie chcemy jeść mięsa?

W wielu przypadkach są to wyżej wspomniane powody ekologiczne. Większość z nas jednak uważa, że mięso jest ciężkostrawne i tym samym obciąża nasz organizm, odkładając spore ilości zbędnego tłuszczu. Tu ważna informacja – mięso wcale nie musi być tuczące, bowiem ważne jest nie tylko to co jemy, a jak to przygotujemy. Dlatego jeśli decydujesz się smażyć lepiej rób to na oleju, a nie na maśle. Najlepszym wyborem pozostaje jednak mięso gotowane.

Wegetarianizm może tuczyć?

Oczywiście! Dlatego teraz przejdźmy do pytania – na czym tak naprawdę polega dieta wegetariańska? Przede wszystkim jest to całkowite wykluczenie mięsa, w tym ryb i owoców morza. W menu pozostają jednak produkty wysokobiałkowe takie jak: jogurty, sery, jajka, a przede wszystkim makaron, czy ziemniaki – to właśnie te produkty mimo swoich właściwości są ogromnie tuczące. Zatem, nawet jeśli zrezygnujemy z mięsa, a nasz jadłospis oprzemy na zbyt dużej ilości tego typu produktów, to możemy być pewni, że nadwaga wkrótce nas dopadnie. Ponadto wegetarianizm nie ,,zwalnia” z jedzenia słodyczy do których jak dobrze wiemy mamy ogromną słabość, a to właśnie one stają się ogromnym powodem nadwagi. Podobnie jak kolorowe gazowane napoje, czy słodko – słone przekąski.

Zatem jak postępować?

Przede wszystkim zadbaj o to, aby Twoja dieta wegetariańska była odpowiednio zbilansowana. Zatem w ciągu dnia w Twoim menu nie powinno zabraknąć zarówno produktów wysokobiałkowych (sery, jajka, mleko, jogurt), jak i warzyw i owoców. Ważne są również posiłki o równych, stałych porach. Pamiętaj także, by pić jak najwięcej wody niegazowanej w celu jak największego oczyszczania organizmu. A skoro o piciu mowa. Lubisz kawę? To super, jednak te tradycyjną postaraj się zamienić na zbożową, podobnie jak herbata, gdzie zamiast czarnej, warto zacząć pić zieloną, która ma wpływ nie tylko na samą dietę, ale i prawidłowe funkcjonowanie całego układu pokarmowego.

Nie jedz za mało

Czyli ponownie wracamy do pojęcia zbilansowanej diety. Wyżej wspomnieliśmy o nadmiarze takich produktów jak makaron, czy ziemniaki, które mogą prowadzić do otyłości. Wielu z nas przy diecie wegetariańskiej opiera swoją dietę na samych warzywach i owocach i to również nie jest dobre. Nie zapominajmy o produktach wysokobiałkowych. Ich niedobór może prowadzić do anemii, która nierzadko staje się przyczyną powstawania wielu chorób.

Artykuł powstał we współpracy z http://poduszki-ortopedyczne.pl/

1 komentarz
  1. Kaja_90 napisał(a):

    Dla mnie najważniejsze jest to, że jest to zdrowa dieta. Ciału dostarcza się tyle witamin, że zaczyna świetnie pracować i jest silniejsze 😉 no i oczywiście zapobiegam zabijaniu zwierząt, bo grosz do grosza a będzie kokosza. ostatnio słyszałam, że ma się wkrótce otworzyć nowy sklep z żywnością wegańską VegePaka i że dodatkowo przy zakupach wspiera się zwierzaki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czy dieta wegetariańska odchudza?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
1