Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta samuraja, czyli coś dla aktywnych

Dieta samuraja sprawdzi się dla osób aktywnych, które zmagają się z nietolerancją laktozy lub glutenu. Program żywieniowy inspirowany jest dietą japońskich wojowników, a podstawę stanowią naturalne produkty: warzywa, owoce, mięso, jaja, ryby i bezglutenowe zboża. Można powiedzieć, że dieta jest połączeniem diety paleo i diety sportowej na masę.

Na czym polega dieta samuraja?

Dieta opiera się na naturalnych produktach, które tylko w niewielkim stopniu są przetworzone. Dieta jest zdrowa, a kaloryczność i skład posiłków dostosowane są do rodzaju aktywności i indywidualnych potrzeb klienta. Z przygotowanego menu często korzystają sportowcy, którzy chcą rozbudować tkankę mięśniową. Specjaliści radzą, aby wykonywać treningi na czczo, a większą ilość kalorii spożywać w drugiej części dnia. Dieta bogata jest w ryż, kasze, amarantus, komosę ryżową. Wspomniane składniki należy jednak namoczyć przez minimum 7 godzin, aby pozbyć się z nich kwasu fitynowego i lektyn. W diecie nie należy spożywać żywności przetworzonej, produktów mlecznych, pszenicy i jej produktów, soków, alkoholu, napojów energetycznych i suszonych owoców. Dieta zawiera jednak zdrowe tłuszcze: kokosowy, z awokado, orzechy i nasiona, mąkę kasztanową i konopną. Można stosować mąkę gryczaną i żytnią.

Dieta samuraja: dla kogo?

Stworzone przez https://afterfit-catering.pl/dieta-samuraja/ menu sprawdzi się dla aktywnych fizycznie osób, które trenują jakąś dyscyplinę sportu. To dobre rozwiązanie także dla osób po prostu lubiących intensywny wysiłek fizyczny i ćwiczących hobbystycznie. Jadłospis i kaloryczność zależne są od trybu życia i treningów klienta. Dieta sprawdzi się także w przypadku chęci utraty zbędnych kilogramów. Wymodeluje sylwetkę dzięki zastosowaniu tylko nisko przetworzonych i zdrowych składników. Przy diecie należy jednak wykonywać ćwiczenia fizyczne, aby nadmiar kalorii nie gromadził się w tkance tłuszczowej.

Efekty stosowania diety

Pod warunkiem przynajmniej umiarkowanej aktywności fizycznej dieta pozwoli utracić około 1-2 kg tygodniowo. Utrata wagi nie spowoduje efektu jojo, ponieważ dieta nie ogranicza bardzo rygorystycznie ilości spożywanych kalorii. Wyeliminowanie słodyczy, cukru, niezdrowych przekąsek, glutenu pozwoli uniknąć alergii pokarmowych. Dieta doda energii dzięki odpowiednio skomponowanym posiłkom. Efektem diety samuraja jest pobudzenie powstawania tkanki mięśniowej, która jest bardzo pożądana przez wiele osób. Do przyrządzenia posiłków stosuje się produkty wiadomego pochodzenia o najlepszej jakości. Złej jakości składniki obniżą wartość potraw, a zarazem skuteczność diety. Gotowe posiłki od cateringu dietetycznego pozwolą przestawić się na zdrowe odżywianie bez poczucia głodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta samuraja, czyli coś dla aktywnych

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0