Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta przeciw zmarszczkom

dieta przeciw zmarszczkom

Zmarszczki są zmorą wielu kobiet w przeróżnym wieku. U niektórych pojawiają się one zaraz po trzydziestym roku życia, a u innych troszkę później. Wiele kobiet zadaje sobie wciąż to samo pytanie – jak zatrzymać młody wygląd? Jedną z odpowiedzi jest-odpowiednia dieta.

Na zachowanie młodości niekoniecznie trzeba sięgać po drogie kosmetyki i kuracje. Odpowiednio dobrana dieta to klucz do młodego zdrowego wyglądu. Zdrowe pożywienie to takie które zawiera dużo owoców, warzyw i tłuszczów nienasyconych potrafi dobrze chronić skórę przed zmarszczkami, wzmacniając i ujędrniając ją, jak i broniąc skórę przed szkodliwym działaniem słońca.

Jak dobrać dietę?

Należy zadbać o to, aby w diecie była odpowiednia ilość owoców i warzyw, które zawierają  szczególnie takie witaminy jak:

Witamina A– walczy ze zmarszczkami i trądzikiem, pobudza pracę komórek skóry, wpływa na syntezę białek, zwiększa elastyczność poprawia stan nabłonka skóry i grubość naskórka, nadaje skórze ładny koloryt. Pomaga w usuwaniu plam starczych na skórze. Regenerują włókna kolagenowe, które są “rusztowaniem” skóry i spowalniają procesy starzenia się, sprzyjają w odbudowie zniszczonych przez makijaż włókien kolagenu i elastyny, co poprawia strukturę skóry.

Można ją również znaleźć w żółtych i czerwonych owocach i warzywach, (bob, brokuły sałata, wątróbka. marchewka, dynia, szpinak, sałata, zielony groszek, pomidory, rzeżucha, brokuły, morele, wiśnie, śliwki i pomarańcze). Witamina A zawarta jest w maśle, mleku, jajach, margarynie. Najbogatszym źródłem wit. A jest olej z wątroby ryb i zwierząt morskich, zwany popularnie tranem

WITAMINA C– pobudza metabolizm komórkowy, odżywia tkanki. Przede wszystkim wpływa na wytwarzanie i zachowywanie kolagenu. Z większa jędrność skóry i rozjaśnia cerę. Reguluje produkcję cholesterolu w wątrobie i przetwarza go w kwasy żółciowe, jest znanym już i wszechobecnie występującym w organizmie przeciwutleniaczem, który chroni płyny ustrojowe (a więc krew i inne płyny znajdujące się wewnątrz i na zewnątrz komórek) przed wolnymi rodnikami tlenu mogącymi spowodować uszkodzenia m.in. wyściółki naczyń krwionośnych. Zwalczając wolne rodniki, witamina C hamuje utlenianie “dobrego” cholesterolu LDL, dzięki czemu utrudnia jego niekorzystną przemianę.

Można ją znaleźć w: papryce czerwonej, szpinaku, truskawkach, porzeczkach, czereśniach, jabłkach, morelach, cytrusach, natce pietruszki, pomidorach, papryce, selerze, ziemniakach  brukselce.

WITAMINA E- mówią o niej jako o eliksirze młodości. To idealny obrońca przed starościa. Najlepszy przeciwutleniacz, czyli pogromca niszczących skórę wolnych rodników. Najskuteczniej działa w duecie z witaminą C. Wpływa na prawidłowe nawilżenie cery, sprzyja w walce z celulitem. Podwyższa zdolność utrzymywania prawidłowej wilgotności skóry.

Można ją znaleźć w olejach roślinnych, kaszach, kiełkach zbóż, orzechach. ziarnach zbóż, w migdałach, orzechach włoskich, maśle, w szparagach, szpinaku i brokułach.

KRZEM – jest to bardzo ważny pierwiastek dla organizmu. Znakomicie wpływa na kondycję skóry, uelastycznia ją, zwiększa jej zdolność do wchłaniania tlenu, oczyszcza z brudów i substancji toksycznych.  Jego niedobór  powoduje powstawanie zmarszczek. Niedobór krzemu może wywołać wiele chorób,a także “pomarszczyć” nam skórę. Rozpoznać taki stan bardzo łatwo. Kiedy organizmowi brakuje krzemu, skóra szybciej się starzeje, pękają paznokcie, wypadają włosy, osłabiają się ściany naczyń krwionośnych, łatwiej zapadamy na choroby wirusowe.

Możemy ją znaleźć w chlebie z ziarnami zbóż, warzywach bulwiastych, w otrębach i płatkach owsianch, mleku. Możemy też kupić preparaty krzemowe.

Dobrze dobrana dieta na pewno ułatwi nam walkę ze zmarszczkami. Dostarczając wyżej wymienione witaminy spowodujemy, że będziemy mogli cieszyć się młodym wyglądem przez długi czas. Łącząc to wzystko z odpowiednią dawką ruchu będziemy  dodatkowo smukli i piękni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta przeciw zmarszczkom

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0