Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta na odmłodzenie skóry

odmłodzona skóra

Skóra pęka niczym tynk? A na dodatek niemiłosiernie się łuszczy? Mówisz sobie zapewne: „Już dosyć tego paskudztwa!”. Tylko w jaki sposób z tym walczyć, skoro nawet pieczołowite i regularne smarowanie tłustymi kremami, balsamami czy oliwkami nie daje pożądanych efektów? Uwierz jednak, że czas na porządną terapię, która usunie te defekty w mgnieniu oka. Zanim w ogóle się o tym zorientujesz, zdążysz już usłyszeć kilka pochwał od męża!

Najważniejsze, o czym powinnaś pamiętać przy takiej kuracji, są witaminy z grupy B, a szczególnie B5 (pantenol) oraz kwasy tłuszczowe omega – 3.  Jest to niezbędne do usprawnienia procesu zatrzymywania się wody w naskórku.  Oczywiście – bardzo potrzebne pozostają także witaminy C i E.  Brzmi jak czarna magia? Spokojnie, a chwilę poznasz źródła ich występowania.

Niewątpliwie najlepsze okażą się dla Ciebie ryby, i to w dodatku te tłuste (ryby to właściwie jeden z nielicznych produktów, który można spożywać „na tłusto”).  Dlaczego?

Bo zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które nie doć, że nie są zabójcze dla naszej sylwetki ani nie powodują uszczerbku na zdrowiu, to wręcz przeciwnie – są nam bardzo potrzebne dla prawidłowego rozwoju. Bez nich niemożliwe byłoby przyswojenie przez organizm niektórych witamin (np. A, D i K).

Wnioskując: lipidy zawarte w rybach ułatwiają gojenie się ran, jak i łagodzą podrażnienia skóry.

Poza tym szybko przekonasz się, że i pestki dyni oraz słonecznika potrafią wiele zdziałać. Przede wszystkim dlatego, że dostarczają witaminy E, zwanej często „witaminą młodoci”, która „wnika” niejako w głębsze warstwy skóry i ulepsza ich funkcjonowanie. Docenisz także roślinki strączkowe – bób, groch czy fasola. Obfitują w pantenol, działający łagodząco, przyśpieszając na przykład gojenie spękanego naskórka oraz powoduje wzrost odporności skóry na podrażnienia.

Dobra, poniekąd pierwszy etap „nowej wędrówki” już za nami. A więc podążamy dalej.

Oprócz wymienionych produktów, dodać musimy także: marchew, orzechy, awokado, oliwki, melon, siemię lniane, brzoskwinie oraz cebulę. Nie omijaj nabiału.  Na patelnię wlewaj wyłącznie oliwę z oliwek – jest najzdrowsza. Chleb możesz obłożyć też papryką – przyda się niewątpliwie. Do ulubionych ciasteczek dodaj koniecznie migdały – idealnie dodadzą smaku, a jednocześnie pomogą i Twemu organizmowi. Jesienią wybierz się po grzyby, następnie je zasusz i rozkoszuj się nimi przez następne miesiące. W daniu obiadowym nie może zabraknąć ziemniaczków. Nieodzowne okażą się również żółtka jaj.

Naturalnie, iż podczas kuracji, której długość musisz dostosować według własnych potrzeb, zaleca się wszelkie unikanie napojów pochodzenia alkoholowego oraz kawy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta na odmłodzenie skóry

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0