Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta koktajlowa – zasady i efekty

warzywa

Odchudzanie nie musi oznaczać niesmacznego jedzenia. Dla osób które chcą stracić kilka kilogramów jest to zazwyczaj wielka obawa. Własnoręcznie przygotowane koktajle mogą być alternatywą dla męczących i niedobrych diet. Warzywne i owocowe napoje dostarczą organizmowi niezbędne witaminy i mikroelementy. Taka dieta oczyści organizm z toksyn i pozbyć się niechcianego brzuszka.

Dieta koktajlowa to dieta oczyszczająca która pozwoli na zdrowy detoks organizmu i pozbędzie się niechcianych produktów przemiany materii. Wiosna i lato to pory roku które sprzyjają takiej diecie, ponieważ mamy do wyboru więcej świeżych owoców i warzyw. Podczas stosowania tej diety przez dłuższy czas należy ją nieco urozmaicić i przyrządzać koktajle mleczne i wieloskładnikowe. Takim sposobem dostarczymy do organizmu jak najwięcej witamin. Dieta koktajlowa przeważnie trwa 2 tygodnie i przyjmuje się, że przez ten czas można schudnąć około 3 kilogramów. Do miksowania przepysznych koktajli wystarczy tani i dobry blender. Świetnie nadają się warzywa takie jak: ogórki, pomidory, marchewka, seler naciowy, buraki, jarmuż. Dodatkowo możemy użyć wody mineralnej, kokosowej, mleka czy kefiru. Koktajle owoce zaleca się spożywać rano, a wieczorem lepiej sprawdzą się napoje z warzyw.

Kilka zasad diety

Podczas trwania dwutygodniowej diety należy unikać tłustych mięs, produktów z dużą ilością konserwantów i wędzonych ryb. Picie alkoholu, oraz zbyt dużej ilości kawy i herbaty nie jest zalecane przy tego typu diecie. Do twoich koktajli można dodać olej lniany lup rzepakowy, ponieważ zawierają ważne dla organizmu kwasy omega-3. Z jadłospisu należy usunąć makaron, ryż, ziemniaki i białe pieczywo, ponieważ są to po prostu wypełniacze żołądka. Nie bójmy się dodawać warzyw, szczególnie takich jak szpinak czy jarmuż. Może się wydawać, że zielony koktajl będzie niesmaczny, ale po zmiksowaniu z innymi składnikami liściaste warzywa nie wydzielają smaku, który się wyróżnia. Zdrowy koktajl powinien zawierać niskotłuszczowy nabiał – jogurt grecki lub serek wiejski.

Po dwóch tygodniach stosowania takiej diety odczujemy widoczną poprawę samopoczucia i wyglądu. Aktywność fizyczna pomoże w szybszej utracie zbędnych kilogramów, im intensywniej tym szybciej zrzucimy niechciane kilogramy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta koktajlowa – zasady i efekty

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0