Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta jajeczna – efekty, opinie, jadłospis diety jajkowej

dieta jajeczna

Poszukiwanie skutecznej diety często zajmuje lata. Musi być ona dopasowana do potrzeb organizmu, a także preferencji smakowych. Rewolucyjnym rozwiązaniem cieszy się ostatnimi czasy dieta jajeczna. To prawdziwa innowacja w świecie diet, opracowana przez naukowców z Mayo. Powstała w ramach programu walki z otyłością. Jej efektów można spodziewać się już po kilku dniach. Na czym polega dieta jajeczna?

Podstawy diety jajecznej

Istnieje kilka jej wersji, po to by każdy mógł dopasować ją pod własny organizm. Podstawę jednak stanowią jajka, które są głównym źródłem białka. Spożywać je należy ugotowane na twardo, co najmniej 3 razy dziennie. W głównej mierze chodzi o podstawowe posiłki, czyli śniadanie obiad i kolację. Jajka są produktem niskokalorycznym, a przy tym są skarbnicą witamin, substancji odżywczych i wcześniej wspomnianego białka. Są one całkowicie przyswajane przez nasz organizm. Mają duży wpływ na metabolizm, znacznie go przyspieszając, a co za tym idzie wspomagają gospodarkę lipidową, czyli spalanie tłuszczów. Dieta jajkowa jest również uważana za jedną z bezpieczniejszych, ponieważ stale dostarczamy do organizmu niezbędne mikroelementy. Nie ma ona dużej zawartości tłuszczu, a jedynie niezbędne substancje, które i tak codziennie sobie dostarczamy.

Bogactwo węglowodanów – dieta jajeczna opinie

Próżno szukać negatywnych informacji na temat działania diety jajecznej. Jej główną zaletą jest brak dodatkowych działań ubocznych, które w przypadku innych diet stanowią źródło problemu. Kłopoty lub rozregulowanie przemiany materii, jest częstym problemem, podczas stosowania rygorystycznych diet. Nie zapewniają one wszystkich niezbędnych do funkcjonowania składników, przez co możemy czuć znaczne osłabienie i spadek energii. Węglowodany mają znaczący wpływ na nasze samopoczucie. Ich odpowiedni poziom zapewnia lepszy nastrój, a także więcej sił. Dieta jajeczna 3 dniowa składa się oprócz jajek, również z owoców, które jako dodatkowe źródło błonnika, również pobudzają przemianę materii. Poprawi ona w znacznym stopniu perystaltykę jelit, a także zahamuje uczucie głodu. Opinie o diecie wydane nie tylko przez osoby stosujące, ale także naukowców i dietetyków, są wyłącznie pozytywne. Zwracają oni uwagę na niezwykłą efektywność diety, a także bezpieczeństwo podczas stosowania. Nie bez powodu nazywana jest najskuteczniejszą dietą jajeczną.

Dieta jajeczna – efekty

Jeśli odpowiednio stosujemy się do wytycznych diety, a także zdecydujemy się na utrzymanie jej nie tylko 3 dni, ale cały tydzień, możemy stracić nawet 5 kilogramów. Jak w przypadku każdej kuracji ważna jest nasza sumienność. Istotne są również indywidualne preferencje organizmu, a także poziom tkanki tłuszczowej. Należy pamiętać przede wszystkim o zbilansowaniu posiłków, nie zawsze mamy czas na wizytę u dietetyka, więc powinniśmy o to zadbać we własnym zakresie. Warto skorzystać z aplikacji pomagającej obliczać składniki odżywcze. Dzięki temu stale będziemy mieć świadomość tego co i w jakiej ilości przyswajamy. Osiągnięcie optymalnych efektów jest bezpośrednio zależne od opracowanego planu żywieniowego i jego przestrzegania.

Zasady diety jajecznej

Oprócz zalecanej porcji 6 jajek dziennie, dieta musi być wzbogacona o inne składniki odżywcze. Pamiętajmy, by nie gotować ich dłużej niż 10 minut, gdyż po tym czasie białko może stracić wiele wartości odżywczych. Kolejnym ważnym punktem jest wypijanie minimum 3 litrów wody dziennie. Dozwolone są również herbaty, zarówno ziołowe jak i owocowe, a także słaba kawa. Podczas diety jajecznej jadłospis powinien zostać pomniejszony o:

  • tłuszcze nasycone
  • owoce- głownie banany i winogron
  • fast foody
  • ryż
  • chleb
  • warzywa strączkowe
  • makarony
  • sól
  • cukier

Dzięki przestrzeganiu tych zaleceń, unikniemy problemów z perystaltyką jelit np.: często występujących zaprać. Dobrze jest również unikać alkoholu, a także napojów gazowanych, które mogą wpłynąć spowalniająco na przemianę materii. Dla optymalnych efektów, unikajmy też słonych i słodkich przekąsek, pomiędzy zaplanowanymi posiłkami. Gdy będziemy odczuwać głód, warto drobne przekąski zastąpić wodą mineralną, której i tak należy wypić około 3 litry dziennie.

Dieta jajeczna – przepisy

W pierwszym dniu diety nasz posiłek może wyglądać tak:

  • śniadanie – 2 jajka, ugotowane na twardo, kubek herbaty, a także połowa pomarańczy.
  • obiad- również 2, ugotowane na twardo jajka, garść szpinaku, sałata, pomidor i brokuły, ale również herbata owocowa lub z dzikiej róży.
  • kolacja- połowa pomarańczy, lub jedna, cała mandarynka, 2 ugotowane na twardo jajka, herbata lub słaba kawa.

Jadłospis na dzień drugi, możemy sporządzić według następującego planu:

  • śniadanie- 2 jajka na twardo, jabłko lub pomarańcza, słaba kawa.
  • obiad- znowu 2 ugotowane na twardo jajka, samodzielnie wykonana surówka z ogórka, koperku i szczypiorku, do picia herbata- zwykła lub owocowa.
  • kolacja- 2 jajka, jak zawsze ugotowane na twardo, herbata ziołowa np. z melisy, a także seler naciowy, który możemy skropić sokiem z cytryny.

Trzeci dzień diety, to zwykle moment przełomowy, w którym albo decydujemy się na kontynuację lub przerwanie diety. Bez względu na decyzję, przykładowy jadłospis na trzeci dzień, może wyglądać:

  • śniadanie- 2 jajka, owoc: pomarańcza, mandarynka lub grejpfrut, owocowa lub zwykła herbata.
  • obiad- standardowo wybieramy 2 jajka ugotowane na twardo, do tego cząstki kalafiora, najlepiej ugotowane na parze. Możemy polać je oliwą z oliwek i sokiem z cytryny, by były smaczniejsze. Dodatkowo herbata lub słaba kawa.
  • kolacja- 2 ugotowane jajka, do tego kubek zielonej herbaty lub miętowej, a także mandarynki lub brzoskwinia.

Pamiętajmy, jedynie sumienne przestrzeganie zaleceń diety jajkowej przyczyni się do osiągnięcia optymalnych efektów. W dużej mierze zależy to od naszego organizmu, a także jego predyspozycji. Bez względu jednak na indywidualne preferencje, gwarancją jest utrata kilogramów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta jajeczna – efekty, opinie, jadłospis diety jajkowej

Artykuł przeczytasz w: 4 min
0