Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta bogata w wapń

dieta bogata w wapń

Jak wiadomo wapń jest jednym z najbardziej potrzebnych nam wartości odżywczych z całej gamy witamin. Wapń bierze udział w budowie kości czy zębów oraz powoduje lepsza krzepliwość krwi.

Zasady diety bogatej w wapń

Dieta bogata w wapń jest głównie przeznaczona dla małych dzieci, osób starszych oraz osób z niedoborem wapnia. Brak tego składnika w naszym organizmie może mieć fatalne skutki dla naszego zdrowia. Niedobór wapnia może powodować bóle stawów i mięśni, ubytki w uzębieniu, zaburzenia snu, a nawet trudności w chodzeniu, stany lękowe, częste złamania kości. Dieta ta opiera się głównie na produktach mlecznych. Wiele kampanii społecznych, również w Polsce, nakłania do spożywania przez dzieci m.in. mleka. Niestety należy pamiętać, że nadmiar wapnia w naszym organizmie również może być dla nas niekorzystny. Zbyt duże ilości tego składniku mogą powodować m.in. zaparcia, nudności, kamienie nerkowe a nawet nadmiar wapnia może być powodem hiperkalcemii, czyli stanu podwyższonego poziomu wapnia we krwi. Pamiętajmy, aby nie podawać na siłę co godzinę naszym dzieciom produktów bogatych w wapń, ponieważ może mieć to odwrotny skutek do zamierzonego.

Plan żywieniowy w diecie wapniowej

Dieta bogata w wapń, jak sama nazwa wskazuje musi być bogata w odpowiednie składniki potrzebne naszemu organizmowi. Należy spożywać głównie jogurty, twaróg, mleko czy inne tego typu produkty mleczne. W diecie tej bardzo ważne jest urozmaicenie i umiar. Aby zwiększyć przyswajalność wapnia możemy wzbogacić nasz organizm w witaminę D3, którą możemy nabyć m.in. poprzez przebywanie na słońcu. Jeśli jednak przebywanie w nasłonecznionych miejscach nie jest korzystne dla nas lub naszych dzieci, możemy podawać im wtedy specjalne witaminy, które wykonają całą robotę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta bogata w wapń

Artykuł przeczytasz w: 1 min
0