Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Dieta 1500 kcal – co jeść, by schudnąć?

dieta 1500 kcal

Dieta 1500 kcal bywa świetnym sposobem na osiągnięcie smukłej i zgrabnej sylwetki, ponieważ w sposób skuteczny umożliwia nam zrzucenie zbędnych kilogramów. Racjonalnie planowana nie oddziałuje negatywnie na organizm – w przeciwieństwie do innych, bardziej restrykcyjnych diet. W związku z tym, co jeść, aby schudnąć?

Dieta 1500 kcal – o czym pamiętać?

Dieta 1500 kcal nie należy do szczególnie restrykcyjnych, umożliwia stopniowe pozbywanie się tkanki tłuszczowej, w związku z czym nie należy spodziewać się natychmiastowych rezultatów. Magiczna formułka „1500 kcal” nie oznacza, że musimy ściśle trzymać się właśnie takiej dziennej dawki kalorii, dlatego też jednego dnia może to być 1300, drugiego – 1600 i nie będzie to szczególnym problemem. Musimy pamiętać jednak o odpowiednich proporcjach między tłuszczem, białkiem i węglowodanami.

Warto pamiętać, że najlepsze rezultaty wspomniany sposób żywienia przynosi na początku, jednak po kilku tygodniach istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że waga będzie stała w miejscu. Zamiast jednak załamywać się i wracać do szkodliwych nawyków, należy zareagować, zwiększając naszą aktywność fizyczną. A propos wspomnianej aktywności – podobnie jak w przypadku innego typu diet oraz zasad zdrowego życia w ogóle, od samego początku należy włączyć ją do naszej rutyny, aby rezultaty nie tylko były większe i przychodziły szybciej, ale czasem wręcz, aby w ogóle się pojawiły.

Zobacz też: Dieta 1500 kalorii – co jeść w Women’s Helath.

Co jeść, aby schudnąć?

Dieta 1500 kcal uwzględnia wszystkie zasady racjonalnego żywienia, w związku z tym także w jej przypadku eksperci zalecają spożywanie 5 niewielkich posiłków dziennie, w odstępach co 3-4 godziny. Posiłki główne, czyli śniadanie , obiad i kolacja powinny zawierać warzywa oraz produkty dostarczające łatwo przyswajalnego białka i węglowodanów. Najwięcej energii powinniśmy dostarczyć organizmowi po przebudzeniu, dlatego też śniadanie powinno zawierać najwięcej, bo aż 500 kcal. Najlepszą opcją będą bogate w błonnik, sycące produkty zbożowe, a także dostarczające białka produkty mleczne tj. kefir, jogurt czy ser. Obiad to już zaledwie 400 kcal, na które składać powinien się ciepły posiłek z ryb lub drobiu z dodatkiem warzyw. Kolacja, podobnie jak dwa pozostałe posiłki, powinna zawierać 200 kcal i być bardzo lekkostrawna. Warto pić dużo wody oraz zielonej i czerwonej herbaty.

Czego nie jeść?

Zróżnicowana dieta nie wyklucza żadnego rodzaju pożywienia, jednak istnieją produkty, których spożycie powinnyśmy ograniczyć do minimum. Należą do nich m.in. tłuste, smażone mięsa i wędliny, słodzone napoje (nawet jeśli przypięto do nich etykietę „light”) oraz wszelkiego rodzaju dania gotowe. Warto poważnie zredukować ilość spożywanej przez nas soli i cukru, a najlepiej całkowicie z nich zrezygnować.

Dieta 1500 kcal to świetne rozwiązanie, jeżeli myślimy o utracie zbędnych kilogramów, nie obciążając przy tym naszego zdrowia. Nakładając na siebie odrobinę dyscypliny oraz rozważnie planując posiłki, włącznie z ich zawartością, osiągniemy pożądane przez nas efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dieta 1500 kcal – co jeść, by schudnąć?

Artykuł przeczytasz w: 2 min
0