Twoje źródło wiedzy o dietach i zdrowiu

Czego należny unikać podczas odchudzania?

odchudzanie

Z nadwagą i otyłością zmaga się bardzo wiele osób. Przestrzeganie restrykcyjnych diet i planów treningowych to wyzwanie samo w sobie. Niestety, wiele zależy także od osobistego nastawienia. Aby nie zakłócić procesu odchudzania, warto pamiętać o kilku prostych zasadach. Reguły te nie tylko ułatwią osiągnięcie zamierzonego celu, ale również korzystnie wpłyną na zdrowie. Czego należy bezwzględnie unikać, zrzucając zbędne kilogramy?

Opuszczanie posiłków

Przekonanie o możliwości schudnięcia poprzez opuszczanie posiłków jest niestety dość złudne. Wiele zapracowanych osób zjada większe danie dopiero pod koniec dnia, co niestety z czasem prowadzi do zwiększenia obwodu w pasie. Tradycyjne trzy duże posiłki lepiej zamienić na pięć mniejszych, z zachowaniem ogólnej liczby przyjmowanych kalorii. Najlepiej jadać je w regularnych odstępach czasu i zawsze o tych samych porach. Nie warto rezygnować zwłaszcza ze śniadania, bo może to bardzo niekorzystnie wpłynąć na masę ciała. Opuszczanie posiłków prowadzi do powstawania uczucia głodu i spadku energii, spowalniając przemianę materii. Organizm wymusza wówczas magazynowanie większej ilości kalorii, co prowadzi do tycia. Odmawianie sobie stałego posiłku prowadzi też do sięgania po produkty niezdrowe, ze względu na silną potrzebę szybkiego uzupełnienia energii.

Pośpiech przy jedzeniu

Przy odchudzaniu warto jeść powoli. Każdy kęs pożywienia należy przeżuwać dokładnie, delektując się jego smakiem i konsystencją. Unikanie pośpiechu korzystnie wpływa na trawienie. Proces ten rozpoczyna się już w ustach, kiedy ślina miesza się z pokarmem. Jeżeli jedzenie połykane będzie łapczywie i szybko, trawienie może się okazać mało efektywne. Pośpiechu warto unikać także przy nakładaniu porcji na talerz. Lepiej zjeść mało, ewentualnie sięgając po dokładkę. Sygnał o sytości dociera do mózgu dopiero po ok. 20 minutach. Przez ten czas można zadecydować, jak dużo powinno się zjeść. W ten sposób da się też uniknąć uczucia przepełnionego żołądka. Lepiej wstać od stołu z uczuciem niedosytu, niż nadmiernie się przejadać. Organizm nie jest w stanie spożytkować dostarczonej energii na bieżąco, przez co jest ona magazynowana jako tkanka tłuszczowa.

warzywa

Podjadanie w nocy

Ostatni posiłek w ciągu dnia najlepiej zjeść przynajmniej 2-3 godziny przed snem. W przeciwnym wypadku przerwany zostanie proces spalania tłuszczu. W nocy organizm będzie natomiast zajęty trawieniem, zamiast się regenerować. Ostatni posiłek nie powinien być również nadmiernie kaloryczny. Aby zaspokoić wieczorny głód, najlepiej sięgnąć po lekki jogurt naturalny, jabłko lub sałatkę warzywną. Należy też bezwzględnie unikać podjadania w nocy. Wszystko zjedzone w tym czasie zmieni się w tłuszczu, dlatego lepiej całkowicie ograniczyć wędrówki do lodówki po zmroku. Warto też pamiętać, aby nie najadać się na zapas – na przykład przed podróżą. Spożywanie podwójnej porcji nie jest opłacalne, ponieważ głód i tak da o sobie znać. Lepiej zamiast tego zabrać prowiant ze sobą i zjeść o prawidłowej porze.

Stres i alkohol

Osoby zmagające się z nadwagą, często starają się zneutralizować jedzeniem stres. Posiłki powinny być przyjemnością, ale ich głównym zadaniem jest zaspokajanie potrzeb energetycznych. Uczucie zdenerwowania lepiej rozładować w inny sposób, niż odruchowe sięganie po jedzenie. Dobrym rozwiązaniem może być lektura książki, relaksująca muzyka, spacer lub sport. Niestety, stres przyczynia się do otyłości. Pod jego wpływem organizm wydziela hormon zwany kortyzolem, który sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Przy odchudzaniu należy także unikać alkoholu. Organizm traktuje każdy trunek jak truciznę, którą trzeba przekształcić w aldehyd octowy. Zamiast trawić pokarm i spalać tłuszcz, konieczne jest usunięcie toksyn. Nadmiar alkoholu może więc poważnie zaburzyć proces gubienia zbędnych kilogramów. Aby uzyskać więcej praktycznych porad, warto odwiedzić https://polski-blog-medyczny.pl/. Znajduje się tam sporo sporo zaleceń medycznych i opisów diet, które mogą się okazać bardzo pomocne przy odchudzaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czego należny unikać podczas odchudzania?

Artykuł przeczytasz w: 3 min
0